Sportweek verdwijnt en gaat op in Nusport
Nusport verschijnt als weekblad, online en mobiel. Door het combineren van Sportweek en Nu.nl streeft Sanoma naar een plek in de top drie van de Nederlandse sportmedia. Nu zijn de sportuitgaves van Sanoma nog verspreid over drie kanalen: het weekblad Sportweek, Sportweek.nl en Nusport.nl.
'Door de bundeling van het bereik van Sportweek en Nu.nl wordt Nusport direct de grootste Nederlandse sportsite. Bovendien ontstaat een schaalvergroting die meer mogelijkheden biedt voor de advertentie- en lezersmarkt', licht uitgever Sport Jan Paul de Wildt toe. 'Het merk zal door zijn redactionele en commerciële slagkracht meer uit de markt halen. In april dit jaar is bij wijze van pilot door Sportweek en NUsport de Tour de France site opgezet. De resultaten van de pilot bevestigen de wederzijdse meerwaarde van het samenwerken.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaJoris van Lierop, uitgever Nu.nl: 'Deze opzet biedt kansen voor Nu.nl om verder te groeien op het belangrijke thema sport. En ook om ons merk via nieuwe kanalen als een printuitgave bij consumenten onder de aandacht te brengen.'
Nusport gaat vallen onder de verantwoordelijkheid van de uitgever Sport, Jan Paul de Wildt, en wordt gehuisvest bij het sportcluster in Hoofddorp. De naam Sportweek komt te vervallen. Door de integratie van Sportweek met NUsport verdwijnen 'ruim 3 banen', aldus Sanoma. De bundeling betreft een voorgenomen besluit. De ondernemingsraden zijn er donderdag over geïnformeerd
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid