Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart van de marketeers scant niet wat er gebeurt met hun merk in de media

Wat doen marketeers met hun merk in de media? Dat was dé vraag in het eerste Marketeerspanel van Tijdschrift voor Marketing en Multiscope.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We vroegen: welke media heb je deze week het meeste bekeken/beluisterd/gelezen/geraadpleegd?

related partner content for mobile comes here

Internet is verreweg het meest geraadpleegd met 58 procent

  • Opvallend is ook de afstand en de percentages van de nummer 2 (televisie 18 procent) en nummer 3 (krant 14 procent). Verschilt je kijk/luister/leesgedrag met een half jaar geleden?
  • De helft van de marketeers past zijn media gedrag aan (51 procent)
  • Meer en minder print-lezers heffen elkaar op
  • Televisie kijken neemt af met 18 procent
  • Internetten neemt toe met 34 procent In welke media komt je merk het meeste voorbij als het gaat om advertising?
  • De marketeers zetten internetadvertising als meest gebruikte instrument in (43 procent) Wie scant je merk in de verschillende media?
  • Meerderheid van de marketeers (54 procent) scant zelf het merk in de verschillende media
  • Bijna een kwart van de marketeers (23 procent) scant niet wat in de media gebeurt met zijn/haar merk Is de algemene balans van hetgeen de afgelopen 6 maanden over je merk gepubliceerd is in de media positief of negatief?
  • Meer dan de helft heeft een positieve balans qua media aandacht (54 procent)
  • Groot deel is neutraal (42 procent) Een opvallende opmerking van een marketeer: ‘De crisis heeft in ieder geval als voordeel dat media veel klantvriendelijker zijn, meer open staan voor communicatie.’ Algemene conclusies:
  • Internet-advertising/publiciteit is door de lage drempel/instapkosten en grote beschikbaarheid het meest gebruikt
  • Televisie krijgt een steeds mindere rol en verliest zwaar terrein door internet
  • Niet alle marketeers zien het belang van scannen van hun merk in de media
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in