Overslaan en naar de inhoud gaan

Hot or not in 2010

Trendwatcher Hilde Roothart van bureau Trendslator heeft voor 2010 de ‘hots’ en ‘nots’ op een rij gezet:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hot

related partner content for mobile comes here

Not

Positivo's Recessionista's New green deal Business as usual Kringloopmarketing Wegwerpmaatschappij Local ownership Global communities 40 dagen zonder seks Spuiten, snuiven, slikken Catharsis Hyperconsumptie Geven Nemen Calvinisme Hedonisme Back to basics Affluenza Marco Borsato De Frogertjes Reduce, re-use, recycle People, planet, profit Zuiderzee Volendam Sorry-economie Fantoomeconomie Idealisme en activisme Normen en waarden Defriending Hyves-vrienden Kamperen Eco-resorts Algemeen belang Eigenbelang Stiltereizen Flashpacking Bescheiden Brutaal Moestuintomaten Zongedroogde tomaten Collectief Community Linda de Mol Daphne Deckers Twitterrevolutie Obamania Charles Darwin intelligent design E (van electric) I (van iPhone) Nabuurschap Ieder voor zich Coöp-kapitalisme Gucci-kapitalisme Green collar workers White collar workers Bruto Nationaal Product Bruto Nationaal Geluk Piekolie Watermanagement Autarkie Doe-het-zelf Welzijn Welvaart

Trendslator heeft ook trendonderzoek verricht. Daaruit blijkt dat 2010 het jaar van de hoop wordt. 'Duidelijker dan een jaar geleden is dat we op een tweesprong staan. De ene kant op is een sprong terug in de tijd, naar de Zaanse Schans en de Zuiderzee, binnen de grenzen van het veilige Nederland. Deze tendens is ingegeven door angst voor het onbekende en gebrek aan vertrouwen in de toekomst. De andere kant op is vooruit, de weg van de hoop en de verandering', aldus Roothart.

'Maar een crisis biedt, naast veel ellende en verdriet, ook kansen op een betere toekomst. Er is sprake van een overgang van een fantoom- en een sorry-economie naar een kringloopsamen-leving waarbij het gaat om geven in plaats van nemen. De positivo’s winnen het van de recessionista’s en creatieve green collar workers komen in de plaats van uitgerangeerde white collar workers.'

'Wanneer we de tegenstellingen kunnen overbruggen, en bruggen gaan bouwen in plaats van muren, kunnen we werken aan een toekomst vol met kansen in plaats van bedreigingen', meent de trendwatcher.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in