Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkonderzoek VS Nielsen in opspraak

Amerikaanse tv-stations trekken de kijkcijfers in twijfel van Nielsen Media Research (NMR), het dochterbedrijf van VNU.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zenders klagen over de laatst geleverde cijfers van NMR, waaruit blijkt dat een geringer aantal jonge mannen dit najaar op prime time naar de televisie keek. De tv-stations wijten deze grote teruggang aan de meetmethode van NMR, aldus Het Financieele Dagblad.

related partner content for mobile comes here

De kijkcijfers van NMR zijn bijzondere belangrijk, omdat zij een grote rol spelen bij de verdeling van de meer dan 60 miljard dollar die adverteerders jaarlijks in de VS uitgeven aan reclame op tv. Nielsen meet als enige de tv-cijfers.

Volgens NMR hebben mannen tussen de 18 en 34 jaar afgelopen maanden op prime time 7 procent minder naar de televisie gekeken dan vorig jaar. NMR wijt de daling zowel aan wijzigingen in de onderzoeksprocedures als aan een werkelijke verandering in het kijkgedrag.

Verschillende Amerikaanse tv-stations hebben de gegevens van NMR zelf nader onderzocht. Volgens CBS is het probleem dat mannen het minst tv kijken in huishoudens waar een andere gezinslid een overeenkomst met NRM is aangegaan. Zij zouden minder secuur zijn in het bijhouden en doorgeven van hun kijkgedrag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in