Overslaan en naar de inhoud gaan

Justdiggit lanceert campagne ‘Hoe groener, hoe koeler’

De commercial wil het jarenlange succes van vergroening vieren.
Virtueel opgenomen in Amsterdam
Virtueel opgenomen in Amsterdam
Virtueel opgenomen in Amsterdam
Virtueel opgenomen in Amsterdam

Justdiggit, de ngo die zich inzet voor het koelen van onze planeet, lanceert een nieuwe campagne getiteld ‘Hoe groener, hoe koeler’ (bureau: Havas Lemz). De internationale campagne beoogt de meest recente tastbare successen van Justdiggit - en wat dat bij mensen losmaakt – te vieren. Justdiggit: ‘De campagne roept niet op tot doneren, maar nodigt uit tot doorvertellen.’

related partner content for mobile comes here

Het succes

In samenwerking met Afrikaanse gemeenschappen zegt Justdiggit al meer dan 300 duizend hectare land te hebben vergroend met ‘kosteneffectieve nature based technieken’. De ngo: ‘Naast het graven van waterbunds, wordt “treecovery” toegepast, waarmee al ruim 10 miljoen bomen zijn teruggebracht.’ Justdiggit rekent voor dat met de campagnes wereldwijd 291 miljoen mensen zijn bereikt. ‘Zo wordt niet alleen het lokale klimaat en de biodiversiteit verbeterd maar ook het economische klimaat, met hogere gewasopbrengsten en bestaanszekerheid.

 

Justdiggit Campaign 2022 NL, The Greener, the cooler | Nederlands

Noviteit: virtuele set

Los van de afsluiting van de film, die is opgebouwd uit beelden die de afgelopen vier jaar in Afrika opgenomen zijn, zijn de andere ‘Afrikaanse’ scenes gefilmd op een virtuele set, gewoon in Amsterdam. Creative director Remco Marinus motiveert die keuze als volgt: ‘We willen de planeet niet onnodig belasten, het is dus geweldig dat technologie het mogelijk maakt om niet de halve wereld rond te hoeven reizen voor zo'n productie.’

Media-middelenmix

De campagne start eerst in Nederland middels televisie, bioscoop, radio en outdoor. Begin 2023 volgen het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en natuurlijk meerdere Afrikaanse landen, zoals Kenia, Tanzania, Togo, Madagascar en Ethiopië.

Kijk ook:

CMO Studio Côte d’Azur

Nadia de Waal (Justdiggit): ‘Misschien moet Cannes niet elk jaar’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in