Overslaan en naar de inhoud gaan

iPhone 4? Liever even niet.

Vandaag, dinsdag 13 juli 2010, kopte het dagblad Trouw: #039;">'Het is 'officieel': nieuwe iPhone deugt niet'. Wat al langer rondzeurde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag, dinsdag 13 juli 2010, kopte het dagblad Trouw: ;">'Het is 'officieel': nieuwe iPhone deugt niet'. Wat al langer rondzeurde in de ether, heeft de toonaangevende site geadviseerd de nieuwste iPhone nog niet te kopen. Om een simpele reden: de antenne doet niet wat hij zou moeten doen; oftewel continue ontvangen.

related partner content for mobile comes here

De antenne, mooi weggewerkt als sierstrip aan het apparaat, blijkt nu ineens de achilles hiel te zijn van dit vooruitstrevende appraat. De ontvangst blijkt niet continue onder alle omstandigheden goed te zijn. Bijvoorbeeld het in de hand houden van de iPhone 4 en bellen blijkt geen goede combinatie te zijn. De oplossing is daar: plak een stukje plakband over het antennedeel heen en het is opgelost. Maar ja, koop je een dure Apple iPhone (twee merken nog wel in één product). Zit je niet te wachten op een stukje opzichtig plakband langs de zijkant van het apparaat.

Apple zal dus weer aan de slag moeten om product te verbeteren, imagoschade te beperken en voor bestaande klanten een oplossing te zoeken. Als Apple hier als A-merk weer weet te opereren is volgens mij nog niets verloren. Maar zo zie je maar: de campagnes kunnen nog zo gelikt zijn; zo kloppen. Alls het product wat je verkoopt niet correspondeert met de boodschap die je uitdraagt, is er werk aan de winkel. In dit geval werk aan de telefoon.

Dit is een voorbeeld van vervelende reclamen voor een robuust merk als Apple. Wel weer een mooie case voor lessen Commerciele Economie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in