Overslaan en naar de inhoud gaan

Online huishoudboekje te vergelijken met Nibud-cijfers

Sinds deze week worden cijfers van Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (NIBUD) in het financiële platform www.cashflow.nl…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds deze week worden cijfers van Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (NIBUD) in het financiële platform geïntegreerd. Hierdoor wordt het voor gebruikers mogelijk het persoonlijke huishoudboekje anoniem te vergelijken met andere vergelijkbare Nederlandse huishoudens.

related partner content for mobile comes here

‘De vergelijking zorgt er voor dat gebruikers even stil staan bij hun uitgavenpatroon en “onbewust” slimmer met geld omgaan’, aldus CashFlow.

Op dit moment maken ongeveer 40.000 consumenten gebruik van dit platform. Door de geïntegreerde koppeling met internetbankieren, worden bankrekeningnummers van verschillende banken samengevoegd tot één totaaloverzicht. Verzamelde financiële transacties worden vervolgens verwerkt in cijfers en grafieken. De invoer van de bankgegevens verloopt via beveiligd internetbankieren.

Registratie en basisfunctionaliteiten van het financiële platform zijn zonder kosten, maar de consument kan kiezen voor betaalde uitbreidingen. Het vergelijken van de eigen huishoudfinanciën met de Nibud-referentiecijfers is de eerste drie maanden gratis – daarna moet betaald worden.

meldt dat het ‘spannend wordt’ op de markt van de online huishoudboekjes. Naast CashFlow is er ook al een partij als Yunoo.nl actief en ING Retail het online huishoudboekje op grote schaal te lanceren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in