Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet dient vooral als informatiekanaal

Internet speelt een grotere rol als informatiemedium dan als rechtstreeks verkoopkanaal, aldus The American Interactive Consumer Survey,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En wat blijkt: internet zorgt voor een stijging van de offline bestedingen. Ook volgens Harris Interactive en MSN zijn internetters het liefste op zoek naar informatie, maar dan vooral over zichzelf en anderen.
De Dieringer Research Group vond voor The American Interactive Consumer Survey uit dat het online vergaren van informatie vorig jaar zorgde voor een offline besteding van 180,7 miljard dollar, terwijl de online besteding op 106,5 miljard dollar bleef hangen. De onderzoekers volgden twaalf maanden lang on- en offline bestedingen van 3000 Amerikanen. Zo wordt er door de Amerikaanse consumenten 1 dollar online besteed voor elke 1,7 dollar die offline wordt uitgegeven na het product of dienst online opgezocht te hebben. En dat niet alleen: de door het internet beïnvloede offline aankoop nam toe het afgelopen jaar, en het percentage van offline aankopen op basis van online opzoekingen groeide sneller dan de online aankoop, 31 tegen 14 procent.

related partner content for mobile comes here

Tweederde van de internetters beschouwt het web als de snelste weg voor het vinden van informatie, aldus Harris Interactive en MSN. De onderzoekers onderzochten welke zoekopdrachten het meeste werden gegeven. Net geen 40 procent van de internetters blijkt toch vooral op zoek naar zichzelf en anderen. Persoonlijke relaties zijn populair: men zoekt vooral naar (ex)vrienden en familie in zoekmachines, dit noem je ook wel googelen. En 17 procent probeert op deze wijze oud-geliefden op te sporen. De onderzoekers vonden daarnaast uit dat regio of doelgroep van de internetgebruiker van belang is bij zoekopdrachten; zo zoekt men in Los Angeles vaker op entertainment, en in New York op financieel nieuws. Ouderen geven dan weer meer zoekopdrachten in verband met hun familie of hun investeringsportefeuille. Baby boomers blijken vooral interesse te hebben in gezondheid, weer en recepten, terwijl de X-generatie het vooral begrepen heeft op online dating en relaties. Mannen zoeken informatie op over auto’s en technologie, vrouwen over gezondheid, mode en beroemdheden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in