Internet dient vooral als informatiekanaal


En wat blijkt: internet zorgt voor een stijging van de offline bestedingen. Ook volgens Harris Interactive en MSN zijn internetters het liefste op zoek naar informatie, maar dan vooral over zichzelf en anderen.
De Dieringer Research Group vond voor The American Interactive Consumer Survey uit dat het online vergaren van informatie vorig jaar zorgde voor een offline besteding van 180,7 miljard dollar, terwijl de online besteding op 106,5 miljard dollar bleef hangen. De onderzoekers volgden twaalf maanden lang on- en offline bestedingen van 3000 Amerikanen. Zo wordt er door de Amerikaanse consumenten 1 dollar online besteed voor elke 1,7 dollar die offline wordt uitgegeven na het product of dienst online opgezocht te hebben. En dat niet alleen: de door het internet beïnvloede offline aankoop nam toe het afgelopen jaar, en het percentage van offline aankopen op basis van online opzoekingen groeide sneller dan de online aankoop, 31 tegen 14 procent.
Tweederde van de internetters beschouwt het web als de snelste weg voor het vinden van informatie, aldus Harris Interactive en MSN. De onderzoekers onderzochten welke zoekopdrachten het meeste werden gegeven. Net geen 40 procent van de internetters blijkt toch vooral op zoek naar zichzelf en anderen. Persoonlijke relaties zijn populair: men zoekt vooral naar (ex)vrienden en familie in zoekmachines, dit noem je ook wel googelen. En 17 procent probeert op deze wijze oud-geliefden op te sporen. De onderzoekers vonden daarnaast uit dat regio of doelgroep van de internetgebruiker van belang is bij zoekopdrachten; zo zoekt men in Los Angeles vaker op entertainment, en in New York op financieel nieuws. Ouderen geven dan weer meer zoekopdrachten in verband met hun familie of hun investeringsportefeuille. Baby boomers blijken vooral interesse te hebben in gezondheid, weer en recepten, terwijl de X-generatie het vooral begrepen heeft op online dating en relaties. Mannen zoeken informatie op over auto’s en technologie, vrouwen over gezondheid, mode en beroemdheden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid