Innoveer je klanten in plaats van je producten
Omdat consumenten zich steeds meer ontpoppen als partners in waardecreatie is er behoefte aan een nieuwe kijk op innovatie. Anders gezegd: omdat elke verandering aan een product ook degene die het product koopt en gebruikt verandert, verdwijnt de strikte scheiding tussen product- en service-innovatie.
Vaak hoeft er zelfs aan het product niets veranderd te worden om de consument meerwaarde te bieden, maar schuilt de innovatiekans in het bieden van betere gebruiksmogelijkheden. Want ook de consument zelf verandert, of liever de manier waarop hij opereert.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis‘Klantinnovatie’ heeft niet alleen betrekking op de rol van de klant als gebruiker, maar ook als ‘koper’ (bijvoorbeeld van reizen of muziek via internet) en ‘betaler’ (andere prijsstelling, bijvoorbeeld all-inclusiveprijzen, of een resultaatafhankelijk consultancyhonorarium).
Bron: California Management Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid