Overslaan en naar de inhoud gaan

Innoveer je klanten in plaats van je producten

Bij innovatie draait het tegenwoordig vooral om klant- en servicegerichtheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omdat consumenten zich steeds meer ontpoppen als partners in waardecreatie is er behoefte aan een nieuwe kijk op innovatie. Anders gezegd: omdat elke verandering aan een product ook degene die het product koopt en gebruikt verandert, verdwijnt de strikte scheiding tussen product- en service-innovatie.

related partner content for mobile comes here

Vaak hoeft er zelfs aan het product niets veranderd te worden om de consument meerwaarde te bieden, maar schuilt de innovatiekans in het bieden van betere gebruiksmogelijkheden. Want ook de consument zelf verandert, of liever de manier waarop hij opereert.

‘Klantinnovatie’ heeft niet alleen betrekking op de rol van de klant als gebruiker, maar ook als ‘koper’ (bijvoorbeeld van reizen of muziek via internet) en ‘betaler’ (andere prijsstelling, bijvoorbeeld all-inclusiveprijzen, of een resultaatafhankelijk consultancyhonorarium).

Bron: California Management Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in