Hogere inkoopprijzen voor webwinkels
Uit een enquête onder 150 internetwinkels van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO) blijkt dat maar liefst een derde van de webwinkeliers hogere inkoopprijzen moet betalen dan gewone winkels omdat ze anders te ver onder de prijs van gewone winkels kunnen leveren.
Ook moeten webwinkels hogere adviesprijzen hanteren omdat fabrikanten anders dreigen ze niet meer of veel te laat te zullen leveren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe NMa heeft afgelopen weken al zeker tien meldingen binnen gekregen. Het onderzoek blijft echter steken omdat internetwinkeliers uit angst anoniem willen blijven.
‘De NMa heeft ons laten weten dat ze een onderzoek willen starten. Ze hopen nu dat wij leden kennen die wél openlijk willen getuigen. We hebben er nu een bereid gevonden”, zegt NTO-juriste Ank van Heeringen. ‘We zijn zelf actief op zoek naar winkeliers die wel openlijk willen getuigen’, bevestigt woordvoerder Harriët Galverink van NMa.
Uit de enquête van de NTO blijkt ook dat de consument volgens de winkeliers soms tot 50 procent meer betaalt dan nodig.
Meldingen van te hoge prijzen betreffen de verkoop van babyproducten zoals kinderzitjes, huishoudelijke apparaten zoals ovens en wasmachines en ook fietsen.
Ex-interondernemer Rob Groen deed als eerste een boekje open over de prijsverplichting door fabrikanten: ‘Zeker toen ik een rechtszaak startte, rekenden ze helemaal hogere inkoopprijzen door dan fysieke winkels betalen. Voor de consument was het toen niet aantrekkelijk meer.’
Bron: Telegraaf
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid