Overslaan en naar de inhoud gaan

Designtrendvolger

En ja, de composietlogo's krijgen het er in het artikel nogal van langs. Aad van Dommelen van Total Identity bestempelt de invulling van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En ja, de composietlogo's krijgen het er in het nogal van langs. Aad van Dommelen van Total Identity bestempelt de invulling van het Unileverlogo als 'trendgevoelig', en 'Ongeloofwaardig voor een commerciele holding'. En Renate van Beynum van Merk in Vorm hakt ook de V&D-composietboom rigoreus om: 'trendgevoelig, die boom met al die spulletjes'.

related partner content for mobile comes here

En dat terwijl ik het zo'n leuke manier vindt om de diversiteit van een organisatie te tonen. Dat moeten ze ook gedacht hebben bij het Regio College in de Zaanstreek waarbij speciaal voor de Open Dagen het strakke logo werd omgetoverd tot composiet. Wat me trouwens wel weer opvalt van al die design-toppers in Management Team is dat ze zich toch wel erg gemakkelijk laten verleiden tot algemene vooral esthetisch gemotiveerde oordelen over merken, zonder gebruik te maken van doelgroeponderzoeken. Een geheel subjectieve maatlat roept daarbij meer vragen op dan dat er helderheid komt: waarom scoort Hema +2, Unilever -3 en ING +3 op een schaal van -5 tot +5?

Voor de liefhebber: eerder reageerde Peter Weusink al dat deze trend oudere wortel had. Naast werk van Marcel Wanders gaf hij de volgende links:



en Marcel Wanders heeft ook al dit soort dingen gedaan wist Peter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in