Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger King experiment: Geen Whopper meer op het menu

Ter ere van het 50-jarig bestaan van de Whopper draait in de VS momenteel de 'Whopper freakout' campagne. In twee restaurants in Nevada…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ter ere van het 50-jarig bestaan van de Whopper draait in de VS momenteel de '' campagne. In twee restaurants in Nevada heeft Burger King de all-time favorite burger van het menu gehaald en met verborgen camera's de reacties van klanten gefilmd.

related partner content for mobile comes here

schreef er al eerder over, maar de geeft nu ook wat interessante achtergrondinformatie. Volgens hen is de campagne een uitvloeisel van de 'deprivation research' die Burger King heeft gedaan.

Gedurende een periode werden vaste klanten gevraagd niet bij Burger King te eten. Vervolgens werd er gekeken naar de alternatieven die deze klanten gingen zoeken en in hoeverre ze daar tevreden over waren. Die informatie kon Burger King vervolgens weer gebruiken om de loyaliteit te vergroten bij haar eigen klantenkring.

Dezelfde onderzoekstechniek is ook gebruikt door telecomprovider Verizon, die een groep jeugdige klanten heeft gevolgd terwijl zij een weekend lang hun mobiele telefoon niet mochten gebruiken.

De opnames voor deze Burger King campagne vonden plaats in twee vestigingen in Las Vegas. Acteurs speelden de rol van Burger King medewerker en klanten werden stiekem gefilmd door acht verborgen camera's.

Klanten die een Whopper bestelden kregen te horen dat deze van het menu was gehaald. Soms ook kregen zij een burger van de concurrenten McDonalds of Wendy's mee. En dan is het wachten op de reacties, die in een acht minuten durende video te zien zijn. Ook zijn de beelden bewerkt tot kortere televisie-commercials.

Burger King claimt dat de campagne de afgelopen weken al heeft gezorgd voor een forse (double digit) omzetstijging van de Whopper.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in