Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe doen Anouk, Jett Rebel, Typhoon en Kensington het online?

Communicatiebureau We Cross meet reputatie en populariteit van artiesten op internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau zette de online scores van 100 Nederlandse artiesten op basis van de prestaties van hun in 2014 uitgekomen tracks.  

related partner content for mobile comes here

De documenten zijn samengesteld uit een gedeelte van de big data die het bureau verzamelt samen met Into The Tune, die dagelijks de top 50 populairste nationale muziek op internet brengt.

De dagelijkse top 50 van Into The Tune komt tot stand door de reputatie en populariteit van de artiesten en hun muziek op internet te meten.

Hierbij wordt gebruik gemaakt van gegevens van sociale media, streaming diensten, concert agenda’s, nieuws sites en muziekblogs.

Deze gegevens komen voort uit het volgen van 5.000 Nederlandse acts in de stromingen pop, urban, alternative en electronics.

Van deze 5.000 artiesten zijn de 100 meest significante geselecteerd op kwantitatieve prestaties, het gaat niet om de best presterende Nederlandse artiesten.

De rapporten kunnen volgens We Cross platenmaatschappijen, merken en organisaties ‘helpen beter inzicht te krijgen in de prestaties van artiesten en hun positie in de muziek industrie te versterken’.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in