Hi met eerste geïntegreerde Nederlandse campagne op Facebook
De hele campagne draait feitelijk om Facebook als platform waarop je tijdens een avondje stappen met je mobiel het eenvoudigst posts, filmpjes en foto's kunt plaatsen. Deze geïntegreerde campagne waarin televisie, pr, OOH en Facebook worden ingezet is een primeur in Nederland, zegt Yvonne Prins, manager marketingcommunicatie bij Hi. 'Wij willen als jongerenmerk aspiratief zijn. Om die reden kiezen wij voor deze virale campagne, waarin we internet op je mobiel onder de aandacht willen brengen, voor Facebook.'
Aanjager van de campagne is de tv-commercial die al enkele weken op televisie loopt. Het filmpje is sinds kort ook op Facebook zelf af te spelen. Deze filmpjes verschijnen rechts op de news feed. Gebruikers kunnen aangeven met 'dit vind ik leuk' dat ze het filmpje de moeite waard vinden. Als ze dat aangeven verschijnt het filmpje ook op de news feed van hun vrienden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta'Een filmpje dat leuk gevonden wordt door een vriend bekijk je eerder en is dan ook effectiever', zegt Arno Lubrun, country manager Benelux Facebook. 'Dit zorgt ervoor dat Hi als merk nog persoonlijker wordt.'
Hi is zelf ook actief op Facebook met een profielpagina. 'Facebook biedt Hi ook een platform om direct met fans een dialoog aan te gaan, en dat gebeurt ook', zegt Lubrun. “Hi heeft gekozen voor een innovatieve, professionele aanpak waarbij zij de dialoog met zijn doelgroep gebruikt om zowel haar brand als sales doelstellingen te bereiken.'
Om de resultaten van deze campagne nauwgezet in kaart te brengen doet Nielsen Brand Effect Study een onderzoek naar de Hi campagne.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid