Overslaan en naar de inhoud gaan

Hi met eerste geïntegreerde Nederlandse campagne op Facebook

De 'Vrienden delen alles'-campagne is de eerste geïntegreerde Nederlandse campagne op Facebook.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hele campagne draait feitelijk om Facebook als platform waarop je tijdens een avondje stappen met je mobiel het eenvoudigst posts, filmpjes en foto's kunt plaatsen. Deze geïntegreerde campagne waarin televisie, pr, OOH en Facebook worden ingezet is een primeur in Nederland, zegt Yvonne Prins, manager marketingcommunicatie bij Hi. 'Wij willen als jongerenmerk aspiratief zijn. Om die reden kiezen wij voor deze virale campagne, waarin we internet op je mobiel onder de aandacht willen brengen, voor Facebook.'

related partner content for mobile comes here

Aanjager van de campagne is de tv-commercial die al enkele weken op televisie loopt. Het filmpje is sinds kort ook op Facebook zelf . Deze filmpjes verschijnen rechts op de news feed. Gebruikers kunnen aangeven met 'dit vind ik leuk' dat ze het filmpje de moeite waard vinden. Als ze dat aangeven verschijnt het filmpje ook op de news feed van hun vrienden.

'Een filmpje dat leuk gevonden wordt door een vriend bekijk je eerder en is dan ook effectiever', zegt Arno Lubrun, country manager Benelux Facebook. 'Dit zorgt ervoor dat Hi als merk nog persoonlijker wordt.'

Hi is zelf ook actief op Facebook met een profielpagina. 'Facebook biedt Hi ook een platform om direct met fans een dialoog aan te gaan, en dat gebeurt ook', zegt Lubrun. “Hi heeft gekozen voor een innovatieve, professionele aanpak waarbij zij de dialoog met zijn doelgroep gebruikt om zowel haar brand als sales doelstellingen te bereiken.'

Om de resultaten van deze campagne nauwgezet in kaart te brengen doet Nielsen Brand Effect Study een onderzoek naar de Hi campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in