Overslaan en naar de inhoud gaan

Het merk is King

Van prins naar AA-merk, hoe doe je dat? Willem-Alexander is vanaf 30 april Koning Willem-Alexander. Maar hoeveel mens is Willem-Alexander…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En belangrijker: hoeveel merk een mens? Plus vijf strategische adviezen voor een AA-merkpositie.

related partner content for mobile comes here

Een koning, zeker in de 21e eeuw, kan alleen koning zijn zolang mensen in die koning geloven. Nederlanders moeten het merk Willem-Alexander willen kópen zoals ze het merk Beatrix kochten. Op zijn marketings:people have to buy him. Willem-Alexander is een celebrity-brand als
George Clooney, Ruud Gullit en Gordon. Een bekend merk. Een A-merk, AA zelfs. Maar ook niet veel meer dan dat. In feite meer merk dan mens of man. Want wat weten we van Willem-Alexander? Evenveel als we weten van Apple of Samsung, van BMW, van Tony’s Chocolonely, van Hema, van Jamie Oliver. We kopen het, we gebruiken het, we adoreren het of keren ons er juist van af. Maar we weten niks wezenlijks van die merken. Ze helpen ons bij het groepje te horen waar we bij willen horen. Maar zelf zijn ze schijn.

Een artikel in het door Erwin Wijman: Het merk is King.
Lees het volledig artikel in PDF-vorm:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in