Group M: in 2007 minder groei reclamebestedingen
Volgens Group M is de mindere groei in 2007 te wijten aan de hogere internetbestedingen. Die zijn lager dan andere mediumtypen. De Europese groei is volgens de WPP-dochter dit jaar 4 procent, en 3,5 in 2007. In de VS is de groei 5 procent in 2006 en 4,8 in 207, zo verwacht Group M. Voor Azië-Pacific is dat 9 en 8,8 procent, terwijl Latijns-Amerika de grootste groei heeft: 17,7 en 17,3 procent. Alleen West-Europa zal als regio volgend jaar een toename zien in de reclamebestedingen ten opzichte van dit jaar: van 3,1 naar 3,6 procent.
China, Hongkong, Zuid-Korea en Taiwan hebben samen 25 procent van de groei in mediabestedingen, terwijl Brazilië meer bijdraagt aan de groei dan heel West-Europa samen. Wereldwijd groeien de mediabestedingen met 6,1 procent in 2006 en 5,7 in 2007.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid