Overslaan en naar de inhoud gaan

Group M: in 2007 minder groei reclamebestedingen

De reclamebestedingen stijgen dit jaar met 6,2 procent, maar volgend jaar neemt de groei weer af naar 6 procent. Dat meldt Group M in zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Group M is de mindere groei in 2007 te wijten aan de hogere internetbestedingen. Die zijn lager dan andere mediumtypen. De Europese groei is volgens de WPP-dochter dit jaar 4 procent, en 3,5 in 2007. In de VS is de groei 5 procent in 2006 en 4,8 in 207, zo verwacht Group M. Voor Azië-Pacific is dat 9 en 8,8 procent, terwijl Latijns-Amerika de grootste groei heeft: 17,7 en 17,3 procent. Alleen West-Europa zal als regio volgend jaar een toename zien in de reclamebestedingen ten opzichte van dit jaar: van 3,1 naar 3,6 procent.

related partner content for mobile comes here

China, Hongkong, Zuid-Korea en Taiwan hebben samen 25 procent van de groei in mediabestedingen, terwijl Brazilië meer bijdraagt aan de groei dan heel West-Europa samen. Wereldwijd groeien de mediabestedingen met 6,1 procent in 2006 en 5,7 in 2007.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in