Greenpeace lanceert klimaatcampagne ‘Beste Mark’


KesselsKramer tekent voor de realisatie van de campagne.
In 2013 beloofde minister-president Mark Rutte fors in te zetten op energiebesparing en hernieuwbare energieopwekking, maar twee jaar later staat Nederland nog steeds onderin de Europese klimaatranglijst.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTerwijl de politiek achterblijft, komen steeds meer Nederlanders zelf in actie voor het klimaat. Van het reizen per trein tot het eten van minder vlees. KesselsKramer ontwikkelde op dat inzicht een campagne, waarin Nederlanders hun actie koppelen aan een boodschap voor Mark Rutte. In plaats van protesteren, kiezen ze voor inspireren en wijzen ze de politiek op zijn verantwoordelijkheid.
De campagne wordt in aanloop naar het Climate Change Congres van de Verenigde Naties gelanceerd met commercials en printuitingen op radio, televisie en internet. Alle uitingen verwijzen naar greenpeace.nl, waar mensen kunnen kiezen uit verschillende afspraken om op hun eigen manier een bijdrage te leveren aan het klimaat.
De eerste campagne-uitingen zijn vanaf 9 november te zien:
GREENPEACE climate summit 2015 Vegetarisch kroketje
GREENPEACE climate summit 2015 Kerstverlichting
GREENPEACE climate summit 2015 Iceman
BesteMark_BioIndustrie.png
Credits
Greenpeace:
Ilona van den Ouden, Faiza Oulahsen, Joost Hosman, Leon Varitimos
KesselsKramer:
Creatie: Gijs van den Berg & Rufus Ketting
Strategie: Matthijs de Jongh
Productie: Pieter Leendertse, Jaap Hermans
Regie: Gijs van den Berg
Edit & postproductie: De Grot
Radio: Soundcircus
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid