Overslaan en naar de inhoud gaan

MonitoringMonday: #zeghet, #Sesamstraat en het Twitterhartje

Wat gebeurde er vorige week op sociale media?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse social media gebruikers roerden zich weer in allerlei discussies. Degenen die menen dat op sociale media vooral onzin wordt besproken, kregen hun ongelijk bewezen toen er online tegen seksueel geweld werd gestreden.

related partner content for mobile comes here

Maandag doorbraken tweeps het zwijgen tegen seksueel geweld. Het was geen geplande actie, maar gaf het startsein voor mensen om zich uit te spreken tegen seksueel geweld. Er werden op één dag 11.000 tweets verstuurd.

Nog meer ging het los over Sesamstraat: ruim 21.000 tweets tussen donderdagavond en vrijdagavond. De reden? Sesamstraat wordt van NPO1 gehaald en verhuist naar een digitaal themakanaal. De wil echter dat Sesamstraat blijft. Dat blijkt ook uit het statement in het . Dit was de meest gedeelde tweet:

Vorige week schreef ik over plagiaat bij De Volkskrant. Deze week maakte de krant een kleiner foutje, maar wederom eentje die zorgde voor veel opschudding. Ze plaatsten een nieuwsbericht over Limburg in de categorie ‘Buitenland’. De actie kreeg op sociale media pas écht veel aandacht toen eurocommissaris Frans Timmermans op het bericht deelde met zijn 215.000 fans.

Tot slot konden we vorige week lachen om . Meer verdeeld waren tweeps met het feit dat het sterretje (favoriet) werd vervangen voor een hartje (vind-ik-leuk). In onderstaande afbeelding zie je het sentiment van de ruim 6.000 tweets over het twitterhartje. Zoals gezegd, verdeeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in