Google wel/niet in CPA-reclame?
Advertising.com komt naar Nederland met haar online reclamebedrijf waarin 'cost per acquisition' of 'cost per action' (CPA) centraal staat. Wanneer komt Google eigenlijk met CPA? We zien er niet veel in, zei Google Nederland toevallig vorige week. Vrijwel tegelijkertijd kwam een tegengesteld bericht uit de VS.
Google maakt, zo komen berichten uit de VS zich wel degelijk op voor het online reclamemodel met betaling per gewonnen klant, of die zich nu registreert, informatie opvraagt of iets koopt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVoordeel: de adverteerder betaalt alleen als hij er ook echt iets aan overhoudt. Nadeel: hoge kosten. Of valt dat mee, is het gewoon een vorm van winstdeling?
Hoe dan ook, kwam het onderwerp ter sprake bij de persconferentie van Google Nederland afgelopen woensdag. En wat zei Google Nederland: daar beginnen we voorlopig nog niet aan.
De motivatie, van onder meer marketingchef Sidney Mock: daar is de Nederlandse markt nog niet aan toe. Google wil eerst haar Nederlandse adverteerders goed vertrouwd maken met gebruik van Google Analytics.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid