Overslaan en naar de inhoud gaan

Google wel/niet in CPA-reclame?

Advertising.com komt naar Nederland met haar online reclamebedrijf waarin 'cost per acquisition' of 'cost per action' (CPA) centraal staat.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

komt met haar online reclamebedrijf waarin 'cost per acquisition' of 'cost per action' (CPA) centraal staat. Wanneer komt Google eigenlijk met CPA? We zien er niet veel in, zei Google Nederland toevallig vorige week. Vrijwel tegelijkertijd kwam een tegengesteld bericht uit de VS.

related partner content for mobile comes here

Google maakt, zo komen zich wel degelijk op voor het online reclamemodel met betaling per gewonnen klant, of die zich nu registreert, informatie opvraagt of iets koopt.

Voordeel: de adverteerder betaalt alleen als hij er ook echt iets aan overhoudt. Nadeel: hoge kosten. Of valt dat mee, is het gewoon een vorm van winstdeling?

Hoe dan ook, kwam het onderwerp ter sprake bij de afgelopen woensdag. En wat zei Google Nederland: daar beginnen we voorlopig nog niet aan.

De motivatie, van onder meer marketingchef Sidney Mock: daar is de Nederlandse markt nog niet aan toe. Google wil eerst haar Nederlandse adverteerders goed vertrouwd maken met gebruik van .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in