Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier slimme reclamestrategieën

Hoe bereik je als marketeer een breed publiek? Niet door meer van hetzelfde te bieden. Wel door slimme strategieën, zoals de flessenhals-…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl consumenten hun best doen de ‘reclameclutter’ te ontwijken, zoeken adverteerders juist naar wegen om hun boodschap toch te laten opvallen. Simpelweg meer lawaai maken is duur en niet al te effectief. Veel beter is het te kiezen voor een van de vier volgende, slimme strategieën:

related partner content for mobile comes here
  • Aanwezig zijn in flessenhalzen. Op drukke punten, zoals roltrappen en wachtruimtes op het vliegveld, kunnen mensen nauwelijks om de boodschap heen. Met de enorme aantallen passanten is het bereik vanzelf hoog.
  • Een Trojaans paard inzetten. Dat kan door op een quasi-onopvallende manier binnen te dringen in een omgeving waar men niet zo aan reclame gewend is. Een voorbeeld is reclame op koffiekopjes in conferentieruimtes.
  • Mensen bereiken als ze zich ontspannen, bijvoorbeeld tijdens het golfen. In een relaxte omgeving staan consumenten minder negatief tegenover reclame.
  • Mensen verleiden tot een spelletje waarin reclame verpakt zit. Een game of andere interactieve bezigheid zorgt vanzelf voor concentratie en dat komt de aandacht voor de reclame ten goede.

Bron: MIT Sloan Management Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in