
Terwijl consumenten hun best doen de ‘reclameclutter’ te ontwijken, zoeken adverteerders juist naar wegen om hun boodschap toch te laten opvallen. Simpelweg meer lawaai maken is duur en niet al te effectief. Veel beter is het te kiezen voor een van de vier volgende, slimme strategieën:
- Aanwezig zijn in flessenhalzen. Op drukke punten, zoals roltrappen en wachtruimtes op het vliegveld, kunnen mensen nauwelijks om de boodschap heen. Met de enorme aantallen passanten is het bereik vanzelf hoog.
- Een Trojaans paard inzetten. Dat kan door op een quasi-onopvallende manier binnen te dringen in een omgeving waar men niet zo aan reclame gewend is. Een voorbeeld is reclame op koffiekopjes in conferentieruimtes.
- Mensen bereiken als ze zich ontspannen, bijvoorbeeld tijdens het golfen. In een relaxte omgeving staan consumenten minder negatief tegenover reclame.
- Mensen verleiden tot een spelletje waarin reclame verpakt zit. Een game of andere interactieve bezigheid zorgt vanzelf voor concentratie en dat komt de aandacht voor de reclame ten goede.
Bron: MIT Sloan Management Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee