Overslaan en naar de inhoud gaan

“Gebruik emotie ook succesvol in ICT

Het gebruik van emotie in marketingboodschappen van ICT-organisaties levert een hogere waardering en intentie tot aanschaf van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek naar b-to-b advertenties in de ICT-branche, dat adviesgroep Communication Matters in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam heeft uitgevoerd. De bevinding staat in contrast met de praktijk, waarin vaak wordt gekozen voor puur rationele en cognitieve benaderingen.

related partner content for mobile comes here

De 7000 ICT-professionals die werden ondervraagd, waardeerden advertenties van grote softwarebedrijven in Nederland. Zodra een advertentie hoog scoorde op een vooraf geteste emotieschaal, bleek de waardering ook significant hoger te liggen.

De advertentie en soortgelijke marketinguitingen blijken door de ICT-organisaties niet te worden gezien als middel om de lezer eerst te laten associëren en te oriënteren en zodoende aan een relatie te bouwen. De adverteerder probeert direct de besluitvorming te beïnvloeden met productgerelateerde verkoopargumenten

In het kwalitatieve gedeelte van het onderzoek noemden professionals uit de branche het volgen van hypes en een gebrek aan originaliteit als voorbeelden van wat er mis is met marketing in de ICT-branche.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in