“Gebruik emotie ook succesvol in ICT
Dit blijkt uit een onderzoek naar b-to-b advertenties in de ICT-branche, dat adviesgroep Communication Matters in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam heeft uitgevoerd. De bevinding staat in contrast met de praktijk, waarin vaak wordt gekozen voor puur rationele en cognitieve benaderingen.
De 7000 ICT-professionals die werden ondervraagd, waardeerden advertenties van grote softwarebedrijven in Nederland. Zodra een advertentie hoog scoorde op een vooraf geteste emotieschaal, bleek de waardering ook significant hoger te liggen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe advertentie en soortgelijke marketinguitingen blijken door de ICT-organisaties niet te worden gezien als middel om de lezer eerst te laten associëren en te oriënteren en zodoende aan een relatie te bouwen. De adverteerder probeert direct de besluitvorming te beïnvloeden met productgerelateerde verkoopargumenten
In het kwalitatieve gedeelte van het onderzoek noemden professionals uit de branche het volgen van hypes en een gebrek aan originaliteit als voorbeelden van wat er mis is met marketing in de ICT-branche.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid