Gaat de Mini het weer maken?
BMW investeerde maar liefst 200 miljoen pond in de herlancering van de zeer Britse Mini, en het bedrijf heeft zich meteen ook maar een ambitieus doel gesteld: nog dit jaar moeten er in het Verenigd Koninkrijk 20.000 Mini's worden ver-kocht. Of dat gaat lukken? Het marktsegment voor kleine, luxe autootjes is overvol. De prijsstelling (aanvankelijk 14.000 pond, nu gedaald naar rond 10.000 pond) roept vraagtekens op evenals het ontbreken van update-plannen voor de komende zeven jaar (voor de gemiddelde auto is dat eens per twee of drie jaar). En, nu het (grote) dealernetwerk van Rover is weggevallen, moet men het hebben van de veel schaarsere BMW-dealers plus een paar exclusieve Mini-showrooms op A-locaties. Deze moeten dit jaar gemiddeld elk 150 Mini's verkopen om te voldoen aan het gestelde doel. Dat zal volgens critici niet meevallen, zeker niet bij een auto waarvoor de makers eigenlijk geen duidelijke doelgroep voor ogen hebben.
<#FONT SIZE=1>bron: marketing week<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid