Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf boos over spam

De Telegraaf is niet blij dat ze zaken heeft gedaan met reclamebureau Abfab, dat spam-mail aan een aantal internetters heeft gestuurd. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Dit was eens maar nooit weer!', liet adjunct-directeur Ted Trimbach in de brief weten. Hij zei het ten zeerste te betreuren dat Abfab een aantal van de 40.000 gemailde internetters heeft. Trimbach benadrukt in de gesprekken met het Amstelveense bedrijf om een schone, correcte werkwijze gevraagd te hebben. Abfab heeft inmiddels toegegeven de e-mailadressen onder andere te hebben gegrepen uit nieuwsgroepen. De mails werden vervolgens verstuurd via een abonnement bij de gratis provider Freeonline van het Nijmeegse Telebyte. Het was niet de eerste keer dat Abfab zich met spam in de schijnwerper werkt. Eerder werden voor de Financial Times reclamemails verstuurd.

related partner content for mobile comes here

De Telegraaf onderzoekt momenteel hoe het Abfab juridische aansprakelijk kan stellen voor de schade. (Bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in