Overslaan en naar de inhoud gaan

Andersen verwacht afname fusies

Consultancy Andersen verwacht voor dit en komend jaar een afname van fusie- en overnameactiviteiten na de sterke stijging in 2000.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aantal fusies en overnames binnen de Europese entertainmentindustrie is in 2000 met bijna de helft toegenomen ten opzichte van ’99 (van 245 naar 383). De cijfers in de eerste helft van dit jaar tonen aan dat er minder fusies zijn. Het aantal transacties bleef steken op 139, een afname van 35 procent. Dit staat in het rapport M&A Deal Survey Entertainment 2001. Belangrijke oorzaak van het grote aantal transacties in 2000 was de hausse op de kapitaalmarkt, zo is in het rapport te lezen. Daarnaast kreeg de entertainmentindustrie extra kapitaal tot haar beschikking als gevolg van de groei van reclame-inkomsten. Dit jaar wordt een afname verwacht omdat met name de transactiewaarde bij Duitse mediabedrijven ‒ belangrijke aanjagers van de transactiewaarde in 2000 ‒ achterblijft als gevolg van de dalende beurswaarde.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in