Overslaan en naar de inhoud gaan

Twijfels rond NOS' nieuws- en cultuurzenders

Diverse publieke omroepen hebben grote moeite met plannen van de NOS om te investeren in een nieuwszender en internet. Ze zien het nut niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Komende maandag stemmen de omroepvoorzitters in de raad van toezicht over de plannen van de raad van bestuur van de NOS. De voornemens behelzen een investering van zestig miljoen gulden in internet en veertig miljoen gulden in een nieuwszender. Ook een cultuurkanaal staat op het wensenlijstje van de NOS. Tros-voorzitter Karel van Doodewaerd betwijfelt of de kijker zit te wachten op een nieuws- of kunstzender. De bijbehorende bedragen, ook van de investering in internet, vindt hij hoog. 'Maar als de politiek dit van ons vraagt, stem ik er mee in,' meldt hij in de Volkskrant. Hij heeft wel moeite met het feit dat een nieuwszender voorlopig op Nederland 2 -het net van de Tros- gaat uitzenden.

related partner content for mobile comes here

De VPRO zal zich verzetten tegen de financiering uit het huidige omroepbudget en zou liever een kunstkanaal zien dan een nieuwszender. 'Een nieuwszender is voor ons niet vanzelfsprekend', verklaart voorzitter Piersma. Ook de NCRV laat in een reactie weten 'grote twijfels' te hebben bij het plan. De omroep zet vooral vraagtekens bij de financiering. 'Als die honderd miljoen uit de bestaande middelen moet komen, vragen wij ons af waarop we moeten bezuinigen', zegt de woordvoerder. Bovendien vraagt de NCRV zich af of de consument wel zit te wachten op een nieuwszender.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in