Pr-bureaus adviseren 'radiostilte'


Volgens Jon Boroshok, directeur van pr-bureau TechMarcom, is deze tijdelijke terughoudendheid zakelijk een verstandige beslissing. 'Bedrijven die met persberichten komen over iets anders dan de ramp lopen het risico dat hun nieuws wordt genegeerd. Het is beter om te wachten', aldus Boroshok.
Hoewel veel pr-professionals vinden dat terrorisme niet het zakenleven in de VS moet stilleggen, besloten zij vorige week toch om zich in te houden. George Simpson, hoofd van een pr-bureau in New York, zegt dat het niet nodig is om deze beslissing uit te leggen aan zijn cliënten. 'Zij begrijpen ook wel dat het geen tijd is voor persberichten of pitches. Het is een tijd voor gebed, reflectie en verdriet.' Klanten van andere bureaus zijn minder begripvol. Een medewerker van een groot pr- en marketingbureau in New York zegt dat sommige van zijn breedband/telecom-klanten /telecom weinig subtiel reageerden. 'Toen we op woensdag na de ramp terugkwamen stuurden ze ons e-mails zonder daarin te vragen hoe het met ons ging en of we waren geraakt door de ramp. Alleen maar korte zinnen, zoals "we moeten dit persbericht uitbrengen".'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe komende weken staan pr-bureaus voor de moeilijke keuze wanneer zij weer met persberichten kunnen komen. Bedrijven willen niet al te enthousiast overkomen, omdat ze dan het risico lopen om ongevoelig gevonden te worden. Aan de andere kant willen ze de wereld laten zien dat Amerika niet is verlamd na de aanslagen. (Bron: InternetNews)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid