Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-bureaus adviseren 'radiostilte'

Vanwege de tragische gebeurtenissen in de VS hebben pr-bureaus uit de ICT-sector hun klanten gevraagd om voorlopig geen persberichten of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Jon Boroshok, directeur van pr-bureau TechMarcom, is deze tijdelijke terughoudendheid zakelijk een verstandige beslissing. 'Bedrijven die met persberichten komen over iets anders dan de ramp lopen het risico dat hun nieuws wordt genegeerd. Het is beter om te wachten', aldus Boroshok.

related partner content for mobile comes here

Hoewel veel pr-professionals vinden dat terrorisme niet het zakenleven in de VS moet stilleggen, besloten zij vorige week toch om zich in te houden. George Simpson, hoofd van een pr-bureau in New York, zegt dat het niet nodig is om deze beslissing uit te leggen aan zijn cliënten. 'Zij begrijpen ook wel dat het geen tijd is voor persberichten of pitches. Het is een tijd voor gebed, reflectie en verdriet.' Klanten van andere bureaus zijn minder begripvol. Een medewerker van een groot pr- en marketingbureau in New York zegt dat sommige van zijn breedband/telecom-klanten /telecom weinig subtiel reageerden. 'Toen we op woensdag na de ramp terugkwamen stuurden ze ons e-mails zonder daarin te vragen hoe het met ons ging en of we waren geraakt door de ramp. Alleen maar korte zinnen, zoals "we moeten dit persbericht uitbrengen".'

De komende weken staan pr-bureaus voor de moeilijke keuze wanneer zij weer met persberichten kunnen komen. Bedrijven willen niet al te enthousiast overkomen, omdat ze dan het risico lopen om ongevoelig gevonden te worden. Aan de andere kant willen ze de wereld laten zien dat Amerika niet is verlamd na de aanslagen. (Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in