Telecomsites voldoen niet aan behoeften


Ruim 40 procent van de websitebezoekers van mobiele aanbieders doet dat om uit te vinden wat het kost naar verschillende internationale bestemmingen te bellen. Slechts de helft van de respondenten uit het MetrixLab onderzoek slaagde daarin. De site van Telfort kwam er hier nog het beste af, met 66 procent. Een nieuwe telefoon uitzoeken blijkt slechts 3,7 procent van de internetgebruikers te willen. En terwijl van de jongeren tot 25 jaar ruim 40 procent ervaring heeft met ringtones downloaden, en van de respondenten boven de 25 nog eens zo’n 25 procent, blijkt dit voor de aanbieders zelf niet zo belangrijk.
Libertel scoort goed als het gaat om het uiterlijk van de site. De site van Ben wordt onoverzichtelijk gevonden vanwege de overdaad aan Flash-animaties. Driekwart van de bezoekers geeft aan ‘geen controle over de site te hebben’.Van de Telfort site heeft ruim 80 procent een positieve indruk, gevolgd door Dutchtone met 75 procent. Ben scoort het laagst met 52 procent, KPN (65,8 procent) en Libertel (68,1 procent) zitten er tussenin.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTelfort en Dutchtone scoren hoog op navigatiegemak (meer dan 65 procent). Bij KPN en Libertel is dat 44 procent, en bij Ben nog geen 30 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid