Overslaan en naar de inhoud gaan

Telecomsites voldoen niet aan behoeften

De websites van mobiele aanbieders spelen nog te weinig in op de behoeften van internetgebruikers. Dat blijkt uit een usability-onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim 40 procent van de websitebezoekers van mobiele aanbieders doet dat om uit te vinden wat het kost naar verschillende internationale bestemmingen te bellen. Slechts de helft van de respondenten uit het MetrixLab onderzoek slaagde daarin. De site van Telfort kwam er hier nog het beste af, met 66 procent. Een nieuwe telefoon uitzoeken blijkt slechts 3,7 procent van de internetgebruikers te willen. En terwijl van de jongeren tot 25 jaar ruim 40 procent ervaring heeft met ringtones downloaden, en van de respondenten boven de 25 nog eens zo’n 25 procent, blijkt dit voor de aanbieders zelf niet zo belangrijk.

related partner content for mobile comes here

Libertel scoort goed als het gaat om het uiterlijk van de site. De site van Ben wordt onoverzichtelijk gevonden vanwege de overdaad aan Flash-animaties. Driekwart van de bezoekers geeft aan ‘geen controle over de site te hebben’.Van de Telfort site heeft ruim 80 procent een positieve indruk, gevolgd door Dutchtone met 75 procent. Ben scoort het laagst met 52 procent, KPN (65,8 procent) en Libertel (68,1 procent) zitten er tussenin.

Telfort en Dutchtone scoren hoog op navigatiegemak (meer dan 65 procent). Bij KPN en Libertel is dat 44 procent, en bij Ben nog geen 30 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in