Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe merken in het gedrang

Nieuwe merken genoeg. Van de 50.000 merken die de Duitse markt bevolken, is het merendeel niet ouder dan twee jaar. Het tij lijkt echter te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de vraag hoeveel nieuwe merkartikelen een bedrijf de laatste twee jaar heeft ingevoerd, is het antwoord 3,6 merken. Niet alleen in nieuwe markten als telecom en internet - die niet in dit onderzoek zijn betrokken - groeit het aantal nieuwe merken sterk. Voor een nieuw merk moet vaak een bestaand merk wijken. Op de vraag waarom een merk is verdwenen, luidden de meest gegeven antwoorden: verkeerd introductiemoment, verkeerde prijsstelling, te grote concurrentie en verkeerde publiciteitscampagne.

related partner content for mobile comes here

Uit hetzelfde onderzoek blijkt echter ook dat marketingmanagers en directies meer tijd en geld willen gaan steken in het onderhouden van merken. Voor de komende periode geven ondervraagden aan dat bij gebrek aan nieuwe doelgroepen en groeiperspectief van het marktaandeel van nieuwe merken meer middelen te willen uittrekken. Dat blijkt vooral uit het voornemen om de marketingbudgetten fors te laten toenemen. Overigens merkten de onderzoekers tot hun verbazing dat nog steeds het merendeel van de consumentengoederenproducenten zich richten op de doelgroep 19-39 jaar. Ondanks een sterke groei van het ouderensegment groeide het aantal merken dat zich op deze doelgroep richt nauwelijks.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in