NIMA blaast CRM-werkgroep nieuw leven in


Binnen het Marketing & Informatie Platform (MIP) van het Nima was er een CRM-werkgroep, maar die is uiteindelijk gestopt. Toch bleken er mensen te zijn die graag weer zo'n Nima-werkgroep wilden en Van Hardeveld kreeg de vraag of er initiatieven waren op dat punt.
‘Aan de ene kant is CRM, samen met internet, de grootste hype geweest van 2000 en misschien ook nog een beetje van 2001’, zegt Van Hardeveld. ‘Maar veel CRM-projecten zijn mislukt, omdat ze vanuit de ICT zijn opgepikt en niet vanuit business opportunities. Juist nu is het tijd om CRM professioneel en goed op de agenda te zetten. Marketeers moeten daarin veel meer een leidende rol spelen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe plannen zijn evenwel nog bescheiden. Van Hardeveld: ‘Ik denk dat we het eerste jaar doorgaan met besloten bijeenkomsten. Gedurende die periode denken we na, en we besluiten hoe we dit verder bij de CRM'ers in Nederland voor de bühne gaan brengen. Daar zijn we nu nog niet helemaal uit.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid