Overslaan en naar de inhoud gaan

Meerderheid bedrijven past CRM toe

60% van de Nederlandse bedrijven past customer relationship management (CRM) toe door belangrijke klantcontacten structureel vast te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die belangrijke contacten zijn bijvoorbeeld ontmoetingen, telefoontjes, briefwisselingen, sitebezoek en e-mails. Registratie van klantcontacten gebeurt voornamelijk vanwege defensieve redenen, zoals klantbehoud en efficiencyverbetering, en nauwelijks om nieuwe omzet te genereren. Ruim de helft van het bedrijfsleven is tevreden over de hiervoor gebruikte hulpmiddelen, variërend van pen en papier tot standaard CRM-software.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit het Elsevier CRM-onderzoek dat in opdracht van ITcommercie telefonisch is uitgevoerd door Magis Marktonderzoek. 286 Nederlandse managers op gebied van marketing, verkoop, customer service bij bedrijven met meer dan twintig werknemers, in de sectoren complexe en hightech industrie, financiële dienstverlening, telecom- en nutsbedrijven en professional services werden ondervraagd.

Maar liefst 26% van de Nederlandse bedrijven in de onderzochte sectoren gaat de komende twaalf maanden waarschijnlijk tot zeker investeren in CRM-software. Van de respondenten die gaan investeren in CRM-sofware zegt ruim de helft dit te gaan doen voor de marketingafdeling en een vergelijkbaar percentage voor de verkoopafdeling.Toch blijft bijna een kwart van de respondenten sceptisch over CRM, zo blijkt uit het grootschalige onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in