Meerderheid bedrijven past CRM toe
Die belangrijke contacten zijn bijvoorbeeld ontmoetingen, telefoontjes, briefwisselingen, sitebezoek en e-mails. Registratie van klantcontacten gebeurt voornamelijk vanwege defensieve redenen, zoals klantbehoud en efficiencyverbetering, en nauwelijks om nieuwe omzet te genereren. Ruim de helft van het bedrijfsleven is tevreden over de hiervoor gebruikte hulpmiddelen, variërend van pen en papier tot standaard CRM-software.
Dit blijkt uit het Elsevier CRM-onderzoek dat in opdracht van ITcommercie telefonisch is uitgevoerd door Magis Marktonderzoek. 286 Nederlandse managers op gebied van marketing, verkoop, customer service bij bedrijven met meer dan twintig werknemers, in de sectoren complexe en hightech industrie, financiële dienstverlening, telecom- en nutsbedrijven en professional services werden ondervraagd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMaar liefst 26% van de Nederlandse bedrijven in de onderzochte sectoren gaat de komende twaalf maanden waarschijnlijk tot zeker investeren in CRM-software. Van de respondenten die gaan investeren in CRM-sofware zegt ruim de helft dit te gaan doen voor de marketingafdeling en een vergelijkbaar percentage voor de verkoopafdeling.Toch blijft bijna een kwart van de respondenten sceptisch over CRM, zo blijkt uit het grootschalige onderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid