Corporate merk steeds belangrijker


Dat is de heilige overtuiging van Don E. Schultz. Hij baseert die opvatting onder meer op een recente studie onder 22 b-to-b-bedrijven, die al jaren aan de top staan, denk aan Cisco, Lucent, Dell, Eastman Kodak en Hewlett-Packard. Zij danken hun succes mede aan de kracht van het corporate merk. De producten van deze bedrijven ontlenen hun (merk-)kracht aan het vertrouwen, het respect en de betrouwbaarheid van het moedermerk.
Het aardige van een sterk corporate merk is de integrerende kracht die ervan uit kan gaan. Onder de vlag van een vertrouwd en sterk merk komen stakeholders -van klanten tot toeleveranciers, van medewerkers tot beleggers- nader tot elkaar. Deze gezellige geloof-hoop-en-liefde-gedachte kan echter tot keiharde voordelen leiden: mensen, tot welke groep van stakeholders ze ook mogen behoren, zetten zich namelijk harder in (harder werken, aandelen vasthouden, klantentrouw, et cetera) voor de organisatie die achter dat merk schuilgaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij een concern als Caterpillar (alles onder dat ene merk) wordt deze opvatting op dit moment bewaarheid, bij HP niet. Maar de computerfabrikant doet er nu alles aan om weer terug te komen met een sterk moedermerk. HP miste de laatste jaren de integrerende krachten die van een sterk corporate merk uitgaan.
<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Management<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid