Overslaan en naar de inhoud gaan

Corporate merk steeds belangrijker

Het corporate merk wordt steeds belangrijker en verdringt de functie van de productmerken. Het corporate merk kan zelfs uitgroeien tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de heilige overtuiging van Don E. Schultz. Hij baseert die opvatting onder meer op een recente studie onder 22 b-to-b-bedrijven, die al jaren aan de top staan, denk aan Cisco, Lucent, Dell, Eastman Kodak en Hewlett-Packard. Zij danken hun succes mede aan de kracht van het corporate merk. De producten van deze bedrijven ontlenen hun (merk-)kracht aan het vertrouwen, het respect en de betrouwbaarheid van het moedermerk.

related partner content for mobile comes here

Het aardige van een sterk corporate merk is de integrerende kracht die ervan uit kan gaan. Onder de vlag van een vertrouwd en sterk merk komen stakeholders -van klanten tot toeleveranciers, van medewerkers tot beleggers- nader tot elkaar. Deze gezellige geloof-hoop-en-liefde-gedachte kan echter tot keiharde voordelen leiden: mensen, tot welke groep van stakeholders ze ook mogen behoren, zetten zich namelijk harder in (harder werken, aandelen vasthouden, klantentrouw, et cetera) voor de organisatie die achter dat merk schuilgaat.

Bij een concern als Caterpillar (alles onder dat ene merk) wordt deze opvatting op dit moment bewaarheid, bij HP niet. Maar de computerfabrikant doet er nu alles aan om weer terug te komen met een sterk moedermerk. HP miste de laatste jaren de integrerende krachten die van een sterk corporate merk uitgaan.

< SIZE=1>Bron: Marketing Management<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in