Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheidsinformatie kan ook via soap

De overheid moet alle middelen inschakelen om de communicatie met zijn burgers te verbeteren. Amusementsprogramma's op tv, sms-berichten,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft Jacques Wallage, voorzitter van de Commissie Toekomst Overheidscommunicatie, gezegd bij de overhandiging van het adviesrapport 'In dienst van de democratie' aan premier Kok. 'Als de overheid niet een goed gecoördineerde inhaalslag maakt op communicatiegebied, wordt het een uitgewoond instituut.' Volgens Wallage wordt 16 procent van de bevolking niet bereikt door de overheid, zo schrijft de Volkskrant. Deze mensen kijken vooral naar amusement op de commerciële tv, of zijn aan het internetten. 'Met humor, een schokeffect of het benadrukken van eigen belang' kan deze groep nog wel worden bereikt. De overheid moet er niet voor terugdeinzen amusementsprogramma's in te schakelen. 'Voorwaarde is wel dat bij zulke programma's duidelijk wordt aangegeven dat de overheid eraan meebetaalt. En bewindspersonen moeten eruit wegblijven', stelt Wallage. Premier Kok zei dat het kabinet zeker nog dit jaar met een standpunt over de communicatie komt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in