Overslaan en naar de inhoud gaan

Floriade 2012 wint prestigieuze Duitse pr-prijs

Een campagne voor de Floriade 2012 heeft Der Internationale Deutsche PR-preis 2013 gewonnen. Deze geldt als de belangrijkste onderscheiding…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het winnende communicatie- en marketingbureau TAS Emotional Marketing GmbH tekende voor de Floriade 2012. Het bureau uit Essen kreeg als opdracht om het evenement, dat toentertijd nog grotendeels onbekend was bij het Duitse publiek, onder de aandacht van de Duitsers te brengen en ze over te halen om de Floriade te bezoeken.

related partner content for mobile comes here

Journalisten geactiveerd
Om de boodschappen en thema's van het Nederlandse evenement in het kerngebied Ruhrgebied, Niederrhein en het Rheinland bekendheid te geven, werden Duitse journalisten geactiveerd om de tuinenexpositie in Venlo te bezoeken en te verslaan.

Veertig procent erbij
Daarnaast was TAS verantwoordelijk voor de Duitse marketing evenals de onlinecommunicatie van de Floriade. Dankzij een doelgerichte communicatieplanning kon de bekendheid van de wereldtuinbouwtentoonstelling in het doelgebied binnen een jaar tijd van 10% naar 50% worden verhoogd. Het Duitse publiek vormt met 36% na de Nederlandse bezoekers de grootste groep met betalende gasten.

Verheugd
TAS-directeur Peter Mohnhaupt is blij met de prijs. ‘Wij zijn verheugd dat wij met ons werk zoveel Duitsers hebben kunnen bewegen om naar Nederland te gaan. Wij werken altijd graag samen met Nederlandse ondernemingen om die te helpen hun economische doelstellingen in Duitsland te bereiken’, vervolgt hij.

De internationale Duitse PR-prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Deutschen Public Relations Gesellschaft e.V. (DPRG) en het F.A.Zinstituut. Zie ook:

Het winnende Duitse team

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in