Vette Effie-oogst 2013
Vorig jaar waren er ook 14 Effies te vieren, maar toen werd slechts één keer Goud vergeven (Bol.com). Bovendien lag het aantal inzendingen vorig jaar hoger (42) dan de 36 van dit jaar, dus relatief gezien staat het vak er dit jaar beter voor. Maar de winst is het grotere aantal excellente cases: drie keer Goud.
Het meest succesvolle (eerst inzendende) bureau bij de Effie editie 2013 was TBWA/NEBOKO. Dat haalde drie Effies binnen: Goud voor ‘Unox blijft Unox’, Zilver voor ‘We hebben Knaks gegeten!’ en Brons voor ‘Zin in een ijsje? Dan ga je naar McDonald’s’.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOok N=5 wist drie Effies binnen te halen. Goud voor ‘Telfort. Meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn.’ Bronzen beeldjes ontving N=5 ook voor (onderdelen van) de Telfort campagne, maar in andere categorieën. (Zie complete lijst hieronder.)
Goud was er ook voor het reeds veelbekroonde (onder andere Leeuwengoud) ‘DELA. Voor Elkaar.’ van Ogilvy & Mather Amsterdam.
FHV BBDO en Etcetera wonnen ieder twee bronzen Effies.
Categorieën
Het valt op dat de Gouden Effies allemaal vielen in de categorie Merkcampagne. Alle overige Effies in de categorie Gedragscampagne. Op één campagne na dan: de Bronzen Effie ‘Over op IBAN’ van FHV BBDO voor De Nederlandsche Bank werd ingezonden in de categorie Bewustwordingscampagne.
De volledige winnaarslijst is hieronder te lezen.
GOUDEN EFFIE
Categorie MERKCAMPAGNE
“DELA. Voor Elkaar.”
DELA
Ogilvy & Mather Amsterdam, WeFilm
Categorie MERKCAMPAGNE
“Telfort. Meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn.”
Telfort
N=5
Categorie MERKCAMPAGNE
“Unox blijft Unox, 2007-2012”
Unilever Nederland
TBWA\NEBOKO, Being There
ZILVEREN EFFIE
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“We hebben Knaks gegeten!”
Unilever Nederland
TBWA\NEBOKO
BRONZEN EFFIE
Categorie BEWUSTWORDINGSCAMPAGNE
“Over op IBAN”
De Nederlandsche Bank
FHV BBDO, Porter Novelli, PHD, 51North
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“GTST: Wie Is Tim?”
RTL Nederland
Endemol
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Telfort. Net zo alles in één, maar dan super voordelig.”
Telfort
N=5
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
Telfort. Net zo mobiel, maar dan super voordelig.”
Telfort
N=5
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
'Eneco Toon”
Eneco
FHV BBDO, OMD, The USP Company, Linden&Barbosa
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Postmedewerker. Deel van je leven.”
PostNL
Publicis
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Meer verzekerd dan je denkt”
Centraal Beheer Achmea
RAPP, DDB & Tribal Amsterdam
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Zin in een ijsje? Dan ga je naar McDonald's”
McDonald's Nederland
TBWA\NEBOKO
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
=“Hoe Indy het beste uit verzekeraars haalt. Van introverte vergelijker naar bekende partij boven de partijen.”
Independer
ETCETERA
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Essent E-thermostaat. Van gas en licht naar een warm welkom.”
Essent
ETCETERA
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid