Overslaan en naar de inhoud gaan

Vette Effie-oogst 2013

De afgelopen jaren was schraalhans keukenmeester, maar dit jaar is er drie keer Goud, een keer Zilver en tien keer Brons.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar waren er ook 14 Effies te vieren, maar toen werd slechts één keer Goud vergeven (Bol.com). Bovendien lag het aantal inzendingen vorig jaar hoger (42) dan de 36 van dit jaar, dus relatief gezien staat het vak er dit jaar beter voor. Maar de winst is het grotere aantal excellente cases: drie keer Goud.

related partner content for mobile comes here

Het meest succesvolle (eerst inzendende) bureau bij de Effie editie 2013 was TBWA/NEBOKO. Dat haalde drie Effies binnen: Goud voor ‘Unox blijft Unox’, Zilver voor ‘We hebben Knaks gegeten!’ en Brons voor ‘Zin in een ijsje? Dan ga je naar McDonald’s’.

Ook N=5 wist drie Effies binnen te halen. Goud voor ‘Telfort. Meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn.’ Bronzen beeldjes ontving N=5 ook voor (onderdelen van) de Telfort campagne, maar in andere categorieën. (Zie complete lijst hieronder.)

Goud was er ook voor het reeds veelbekroonde (onder andere Leeuwengoud) ‘DELA. Voor Elkaar.’ van Ogilvy & Mather Amsterdam.

FHV BBDO en Etcetera wonnen ieder twee bronzen Effies.

Categorieën
Het valt op dat de Gouden Effies allemaal vielen in de categorie Merkcampagne. Alle overige Effies in de categorie Gedragscampagne. Op één campagne na dan: de Bronzen Effie ‘Over op IBAN’ van FHV BBDO voor De Nederlandsche Bank werd ingezonden in de categorie Bewustwordingscampagne.

De volledige winnaarslijst is hieronder te lezen.

GOUDEN EFFIE
Categorie MERKCAMPAGNE
“DELA. Voor Elkaar.”
DELA
Ogilvy & Mather Amsterdam, WeFilm

Categorie MERKCAMPAGNE
“Telfort. Meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn.”
Telfort
N=5

Categorie MERKCAMPAGNE
“Unox blijft Unox, 2007-2012”
Unilever Nederland
TBWA\NEBOKO, Being There

ZILVEREN EFFIE
Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“We hebben Knaks gegeten!”
Unilever Nederland
TBWA\NEBOKO

BRONZEN EFFIE
Categorie BEWUSTWORDINGSCAMPAGNE
“Over op IBAN”
De Nederlandsche Bank
FHV BBDO, Porter Novelli, PHD, 51North

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“GTST: Wie Is Tim?”
RTL Nederland
Endemol

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Telfort. Net zo alles in één, maar dan super voordelig.”
Telfort
N=5

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
Telfort. Net zo mobiel, maar dan super voordelig.”
Telfort
N=5

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
&;Eneco Toon”
Eneco
FHV BBDO, OMD, The USP Company, Linden&Barbosa

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Postmedewerker. Deel van je leven.”
PostNL
Publicis

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Meer verzekerd dan je denkt”
Centraal Beheer Achmea
RAPP, DDB & Tribal Amsterdam

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Zin in een ijsje? Dan ga je naar McDonald&;s”
McDonald&;s Nederland
TBWA\NEBOKO

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
=“Hoe Indy het beste uit verzekeraars haalt. Van introverte vergelijker naar bekende partij boven de partijen.”
Independer
ETCETERA

Categorie GEDRAGSCAMPAGNE
“Essent E-thermostaat. Van gas en licht naar een warm welkom.”
Essent
ETCETERA

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in