De 24 uur van de Reclame: 7 vragen aan de organisatie


Komende donderdag vindt de 24 uur van de Reclame plaats in Amsterdam, met als programmaonderdelen de Next Level Talks, de Effie Awards, Sanoma Medialab, de Second Screen Competition, de MKB Marathon, de Cannes Lions Show & Print Exhibition, ’BN’ers in de reclame’ en de Industry Party ’So Thirsty’. Een aantal vragen aan Cees Wijnnobel van de VEA, dat naast de BVA initiatiefnemer van het event is.
Het event vind voor de vierde keer plaats. Wat is er anders dan voorgaande jaren?
'Het is groter en completer dan ooit tevoren - meer sessies en sprekers, meer partners en meer bezoekers. Er is voor alle kennis-hongerigen uit het vak en daarbuiten heel veel inspiratie op te doen. Daarnaast zijn we er in geslaagd om de prijzen van de kaarten zo'n beetje te halveren en zijn er ook nog dit jaar een flink aantal zaken geheel gratis - je hoeft je dan alleen maar te registreren.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het thema is The Next Level. Wat betekent The Next Level voor jou?
'The Next Level staat voor mij voor de ultieme uitdaging voor zowel bureaus, adverteerders als media om de voortrazende technologische ontwikkelingen te verbinden met de essentie van ons vak: creativiteit. Want alleen dan wordt het een effectief en overtuigend communicatiemiddel. Het programma van dit jaar gaat bezoekers daarbij helpen om inzicht te verwerven.'
Wat draagt de '24 uur van de Reclame' aan dat hogere level bij?
'Experts zoals Nicola Mendelsohn van Facebook, Andy Hart van Microsoft en Daan Roosengaarde gaan ons tijdens de Next Level Talks een kijkje geven op de toekomst en de toekomst van ons vak. Maar we hebben bijvoorbeeld ook de Young Talent Class, Sanoma Medialab en de Cannes Lions Show & Exhibition.'
Waarom mogen professionals uit het vak niet afwezig zijn op het event?
'Omdat we allemaal moeten blijven leren: "Stay hungry!" Maar ook om om inspiratie op te doen - plus een perfecte gelegenheid vakgenoten te ontmoeten.'
Wie en welke organisaties zijn er eigenlijk allemaal betrokken bij het event?
'De 24 uur is een initiatief van VEA en BVA, maar ondertussen sluiten heel veel partijen zich aan. Op www.24reclame.nl/sponsors staat enorme waslijst aan sponsoren, partners en friends hebben zich dit jaar bij ons aangesloten. Daar zijn we heel erg blij mee: ze hebben het event niet alleen mogelijk gemaakt, maar ook echt gezorgd voor support en inhoudelijke ondersteuning.'
Hoe kijk je aan tegen de toekomst van het event, de komende jaren?
'Mijn droom is dat de 24 uur uitgroeit tot een evenement van internationaal kaliber. Amsterdam is niet voor niks de 'creative capital of Europe'. Dit jaar nemen we daar al vast een voorschotje op.'
Heb je nog verassingen voor ons in petto voor komende donderdag?
'Ik denk dat de de EffieAwards uitreiking een zeer verrassende line-up van winnende cases gaat bieden. Verder verassingen en entertainment genoeg tijdens de Cannes Lions Show en de afsluiter: de 24 Industy Party 'So Thirsty’ met 538 DJ Robin Leféber, The Flexican & Sef en DJ La Fuente.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid