Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuwe intimiteit' in Facebook-campagne Dela

Na de internationaal geprezen ‘mooie woorden’-campagne lanceert coöperatie Dela vandaag een vervolg. Via JullieVerhaal.nl koppelt Dela…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dela noemt het een persoonlijke film, een ‘nieuw soort intimiteit op het Facebook-platform’. In de campagne kunnen Facebook-gebruikers een vriend kiezen met wie ze de hoofdrol willen spelen in een film.

related partner content for mobile comes here

Vanzelf
Die film wordt automatisch gemaakt op basis van de gedeelde informatie op Facebook. De hoofdrolspelers kunnen de film hem allereerst met elkaar delen, en daarna met vrienden. Ze maken kans op een bioscoopavondje met vrienden waar de film op groot scherm wordt gedraaid.

Martin Kersbergen, Dela: ‘Net als vorig jaar vertellen we niet ons eigen verhaal, maar bieden we andere mensen de mogelijkheid om hun verhaal te delen met de personen die belangrijk zijn in hun leven.’

Gezichtsherkenning
De animatiefilm wordt extra persoonlijk door toepassing van een speciale techniek voor gezichtsherkenning. Deze selecteert automatisch de meest geschikte Facebook-foto en vertaalt de belangrijkste uiterlijke kenmerken naar geanimeerde illustraties van de hoofdrolspelers, waar gezicht, kapsel en huidskleur in meegenomen worden. Een team van 10 illustratoren en animatoren heeft twee maanden aan de film gewerkt.

Binnenkort wordt het ook mogelijk om de films te downloaden: de makers willen dat het materiaal beschikbaar blijft en niet vast zit aan de campagne periode.

Ogilvy is verantwoordelijk voor het creatieve concept.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in