Overslaan en naar de inhoud gaan

Filmwereld ontdekt de kracht van marketing

De filmwereld zijn de schellen van de ogen gevallen, als we NFC, brancheorganisatie voor het film- en bioscoopbedrijf, kunnen geloven. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"We zijn een heel nieuwe richting ingeslagen in onze marketing", zegt René Muller, marketingmanager van brancheorganisatie NFC. "De filmwereld was altijd enorm versnipperd, maar we zijn nu druk bezig om de marketingaanpak te professionaliseren voor heel het bioscoop- en filmbedrijf."

related partner content for mobile comes here

Een bundeling van marketinginspanningen is volgens hem hard nodig. Vooral omdat partijen als Albert Heijn, Grolsch of Coca-Cola wel interesse hebben voor het product film als premium voor hun klanten, maar dan als totaalaanbod: van kleine art film tot Hollywood-kaskraker. Hoe zinvol een nieuwe aanpak is, blijkt volgens Muller uit het succes van gezamenlijke actie die bioscopen en filmtheaters voerden om meer publiek naar de film te lokken. Een 2-voor-1 actie met Albert Heijn en Procter & Gamble heeft in de maand juni 1,2 miljoen actiebezoekers naar de bioscoop getrokken.

Marketing was altijd een sluitpost, aldus Muller die over de redenen ook in het duister tast, maar het tij begint te keren. Bij partijen als Buenavista of Warner is de knop al om, zegt Muller. "Het percentage van de gemiddelde marketingbudgetten is verdubbeld de afgelopen jaren. Je ziet steeds meer films nu ook in de Ster en in abri's."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in