Filmwereld ontdekt de kracht van marketing


"We zijn een heel nieuwe richting ingeslagen in onze marketing", zegt René Muller, marketingmanager van brancheorganisatie NFC. "De filmwereld was altijd enorm versnipperd, maar we zijn nu druk bezig om de marketingaanpak te professionaliseren voor heel het bioscoop- en filmbedrijf."
Een bundeling van marketinginspanningen is volgens hem hard nodig. Vooral omdat partijen als Albert Heijn, Grolsch of Coca-Cola wel interesse hebben voor het product film als premium voor hun klanten, maar dan als totaalaanbod: van kleine art film tot Hollywood-kaskraker. Hoe zinvol een nieuwe aanpak is, blijkt volgens Muller uit het succes van gezamenlijke actie die bioscopen en filmtheaters voerden om meer publiek naar de film te lokken. Een 2-voor-1 actie met Albert Heijn en Procter & Gamble heeft in de maand juni 1,2 miljoen actiebezoekers naar de bioscoop getrokken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarketing was altijd een sluitpost, aldus Muller die over de redenen ook in het duister tast, maar het tij begint te keren. Bij partijen als Buenavista of Warner is de knop al om, zegt Muller. "Het percentage van de gemiddelde marketingbudgetten is verdubbeld de afgelopen jaren. Je ziet steeds meer films nu ook in de Ster en in abri's."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid