Overslaan en naar de inhoud gaan

Expliciete aanbevelingen zijn de beste reviews

Tekst: Guda van Noort
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tekst: Guda van Noort

related partner content for mobile comes here

Wist je dat 97% van de consumenten online reviews leest en 85% deze reviews vertrouwd? Ook Google is fan van online reviews, wat weer goed is voor je ranking. Maar wat voor een soort reviews zijn eigenlijk effectief? En hoe voorkom je dat consumenten worden overtuigd door reviews van gebruikers met weinig ervaring en verstand van jouw product of dienst? 

Er zijn twee veelvoorkomende manieren waarop consumenten op social media laten weten wat ze van een product of dienst vinden: liken (impliciete endorsement) en aanbevelen (expliciete endorsement). Maar welke vorm is het meest effectief?

‘Impact van word of mouth: Liken of aanraden?’ onderzoekt welke vorm van reviews op social media het meest effectief is: impliciete of expliciete reviews.

Expliciete aanbevelingen hebben meer impact, maar zorg er wel voor dat deze aanbevelingen gepaard gaan met informatie over de expertise van de reviewer. Daarnaast is het van belang om zicht te krijgen op de promoters in de Net Promoter Score (NPS) zodat je weet hoe waarschijnlijk het is dat een reviewer jouw merk aanbeveelt aan anderen. Tot slot, vraag jouw trouwe merkambassadeurs stomweg om een review of aanbeveling.

Hier leest u Impact van word of mouth: Liken of aanraden?.

Guda van Noort is Associate Professor bij ASCoR aan de Universiteit van Amsterdam en directeur van Swocc

Deze bijdrage verscheen eerder bij Swocc

 

Beeld boven dit artikel: 123rf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in