Engelse voetbalbond tijdens EK actiefst in sociale media
‘Zij maken optimaal gebruik van hun netwerken door constant nieuwe en boeiende informatie te delen, en daarmee een sterke interactie te hebben met haar fans’, aldus Havas Sports & Entertainment.
Tijdens de poulefase van UEFA Euro 2012 heeft het bedrijf de activiteit van alle nationale voetbalbonden op sociale media en de interactiviteit tussen de bonden en hun community geanalyseerd.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe Russische voetbalbond (RFS) is zeer actief op Facebook, maar heeft bijna geen interactie. De KNVB is het EK begonnen zonder Facebookpagina, maar heeft na lancering zeer veel fans gekregen en is daarmee de snelste stijger. En de Portugese voetbalbond (FPF) heeft de meeste tweets verzonden, maar heeft in verhouding het minst aantal volgers (59). Het Poolse PZPN doet het volgens het bedrijf opvallend goed op YouTube met meer likes op videos dan Facebookpostings.
Meest interactieve bond Euro 2012 - Engelse voetbalbond (The FA)
Meest inactieve bond Euro 2012 - Deense voetbalbond (DBU) & Kroatische voetbalbond (HNS) (beide geen (officiële) netwerken)
Snelste stijger - Nederlandse voetbalbond (KNVB)
Snelste daler - Poolse voetbalbond (PZPN)
Meeste tweets - Portugese voetbalbond (FPF)
Meeste Facebookvrienden - Duitse voetbalbond (DFB) (1.494.366)
Meeste Facebook-likes - Duitse voetbalbond (DFB) (761.221)
Meeste YouTube-abonnees - Poolse voetbalbond (PZPN)
Havas maakte voor deze analyse gebruik van de ‘Social Media Score’, een zelf ontwikkelde methodologie, waarbij gebruik wordt gemaakt van een algoritme bestaande uit verschillende factoren, waaronder het aantal volgers, engagement kwaliteit, innovatie, sociale integratie, reactietijd en de ‘wow’-factor.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid