Overslaan en naar de inhoud gaan

Engelse voetbalbond tijdens EK actiefst in sociale media

De Engelse voetbalbond (The FA) is in sociale media de interactiefste bond tijdens UEFA Euro 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Zij maken optimaal gebruik van hun netwerken door constant nieuwe en boeiende informatie te delen, en daarmee een sterke interactie te hebben met haar fans’, aldus

related partner content for mobile comes here

Tijdens de poulefase van UEFA Euro 2012 heeft het bedrijf de activiteit van alle nationale voetbalbonden op sociale media en de interactiviteit tussen de bonden en hun community geanalyseerd.

De Russische voetbalbond (RFS) is zeer actief op Facebook, maar heeft bijna geen interactie. De KNVB is het EK begonnen zonder Facebookpagina, maar heeft na lancering zeer veel fans gekregen en is daarmee de snelste stijger. En de Portugese voetbalbond (FPF) heeft de meeste tweets verzonden, maar heeft in verhouding het minst aantal volgers (59). Het Poolse PZPN doet het volgens het bedrijf opvallend goed op YouTube met meer likes op videos dan Facebookpostings.

Meest interactieve bond Euro 2012 - Engelse voetbalbond (The FA)

Meest inactieve bond Euro 2012 - Deense voetbalbond (DBU) & Kroatische voetbalbond (HNS) (beide geen (officiële) netwerken)

Snelste stijger - Nederlandse voetbalbond (KNVB)

Snelste daler - Poolse voetbalbond (PZPN)

Meeste tweets - Portugese voetbalbond (FPF)

Meeste Facebookvrienden - Duitse voetbalbond (DFB) (1.494.366)

Meeste Facebook-likes - Duitse voetbalbond (DFB) (761.221)

Meeste YouTube-abonnees - Poolse voetbalbond (PZPN)

Havas maakte voor deze analyse gebruik van de ‘Social Media Score’, een zelf ontwikkelde methodologie, waarbij gebruik wordt gemaakt van een algoritme bestaande uit verschillende factoren, waaronder het aantal volgers, engagement kwaliteit, innovatie, sociale integratie, reactietijd en de ‘wow’-factor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in