Overslaan en naar de inhoud gaan

Duurzaam Chinees Ei

In het rapport Market Movers: Lessons from a Frontier of Innovation van IFC (onderdeel van de wereldbank) en SustainAbility (een Engelse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het rapport van IFC (onderdeel van de wereldbank) en SustainAbility (een Engelse adviesorganisatie) wordt een aantal succesvolle cases gepresenteerd van duurzame bedrijven.

related partner content for mobile comes here

Het punt is met name dat deze bedrijven zich bevinden in 'emerging markets'. Wat dacht u van een duurzaam ei uit China?

Daarmee tonen deze markten in ontwikkeling zich niet alleen competitief op het gebied van goedkope productie, maar nu dus ook op duurzame productie.

is een bedrijf dat in 2000 startte met de productie van 'veilige eieren'. Met de SARS crisis en vogelgriep als context, was dat een behoorlijke uitdaging. Het bedrijf is de eerste in China die eieren aanbiedt die gestempeld zijn met de legdatum en een trademark.

De kippen hebben grote hokken en krijgen goed voer. De werknemers profiteren van het gezondheidsplan van hun werknemer. En de kippenstront wordt gebruikt als mest voor de lokale boeren. Die daardoor weer beter voer kunnen produceren.

Dat alles staat voor kwaliteit. De Chinezen betalen er graag twee keer zoveel voor als voor de gewone eieren. Nu worden 480.000 eieren per dag geleverd. In 2010 moeten dat er zo'n 6 miljoen per dag zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in