Drankmerken domineren zomerse jongerenevents


In de toptien van meest actieve sponsors van evenementen gericht op jongeren tot en met 25 jaar in de periode april tot en met september 2003 staan zeven drankmerken. Dat blijkt uit de nieuwe editie van de vorige week verschenen ReSpons Jongeren Evenementen Monitor.
Coca-Cola is deze zomer de onbetwiste nummer één op jongerenfestivals met 40 participaties, gemiddeld 6,7 evenementen per maand. De frisdrankenproducent is sponsor van vrijwel alle grote pop- en dancefestivals. Runner up is Heineken dat 29 participaties noteert, waaronder eveneens een groot aantal pop- en dancefestivals. Meest opvallende stijger is Smirnoff dat met 18 participaties met stip op de vierde positie uitkomt en daarmee concurrent Bacardi-Martini (12 evenementen) voorblijft. Bacardi en Red Bull, vorig jaar de absolute stijgers, weten beide hun toptienposities te behouden, met respectievelijk een zevende en derde positie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid