'Dixons Discovery’ [MOBILE CONCEPT #6]
Sinds begin deze maand biedt MobileMarketing.nl een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of persoon met het beste concept ontvangt mobile advertising ruimte ter waarde van €5.000,- op TVGids.tv (meer info hier).
Als zesde Mobile Concept hebben we 'Dixons Discovery' van Perry Oostdam en Pawel Smoczyk
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Titel: 'Dixons Discovery’
Mogelijke opdrachtgevers: Dixons, maar kan ook voor andere retailers interessant zijn
Campagne doelstelling: Meer floor traffic winkelfilialen
Doelgroep: Winkelend offline publiek
Instrument: Mobile Activatie Game / App
Agency: GeoRun
Creative Concept: Perry Oostdam
Doelstelling:
Met dit mobiele concept willen we aantonen dat een combinatie van mobiele, sociale en locale toepassingen een ideale combinatie is voor een effectieve activatie campagne.
Conceptomschrijving:Onder retail organisaties bestaat een grote behoefte voor concepten die voor meer winkelbezoek kunnen zorgen. De vraag is hoe gebruik kan worden gemaakt van mobiele, sociale en locale oplossingen om hier een oplossing voor te vinden. Dit concept haakt hier op in door een mobiel spelconcept te maken dat winkels op een interactieve manier promoot. Het spel wordt op locatie gespeeld (rondom de winkels) en is volledig geïntegreerd met social media: social, local en mobile marketing!
Concept:Door gebruik te maken van GPS technologieën maakt Mobile Discovery het mogelijk om met je smartphone op jacht te gaan naar virtuele prijzen van Dixons. Ga naar een item op de kaart en pak deze binnen 50 meter op met je telefoon. Dan begint de pret: andere spelers kunnen de virtuele prijs binnen 50 meter van je afpakken. Er ontstaat dus een heuse prijzenjacht richting de winkels! Spelers kunnen middels een chatfuntie met elkaar communiceren, wat op de Facebookpagina van Dixons te volgen is. Een campagne website geeft het spel live weer: net als op je telefoon zijn alle spelers en prijzen in real-time te volgen. De combinaties van prijzen het jachtelement zorgt voor een spannende campagne met een duidelijke activatie richting de winkels. Zie hier een voorbeeld van hoe dat er uit zou kunnen zien.
Zie ook:
'Houd je aandacht bij de weg!' [MOBILE CONCEPT #1]
'Trash Can Run' [MOBILE CONCEPT #2]
'Footlocker call for traffic' [MOBILE CONCEPT #3]
'Smilestarter, begin de dag met een lach!' [MOBILE CONCEPT #4]
'Spot de vogel' [MOBILE CONCEPT #5]
Zelf meedoen? Stuur je Mobile Concept in
**Het betreft hier een concept. Geen van bovenstaand materiaal is van het merk/adverteerder zelf afkomstig.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid