Overslaan en naar de inhoud gaan

'Dixons Discovery’ [MOBILE CONCEPT #6]

Sinds begin deze maand biedt MobileMarketing.nl een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds begin deze maand biedt een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of persoon met het beste concept ontvangt mobile advertising ruimte ter waarde van €5.000,- op .

related partner content for mobile comes here

Als zesde Mobile Concept hebben we 'Dixons Discovery' van Perry Oostdam en Pawel Smoczyk

Titel: 'Dixons Discovery’
Mogelijke opdrachtgevers: Dixons, maar kan ook voor andere retailers interessant zijn
Campagne doelstelling: Meer floor traffic winkelfilialen
Doelgroep: Winkelend offline publiek
Instrument: Mobile Activatie Game / App
Agency: GeoRun
Creative Concept: Perry Oostdam

Doelstelling:
Met dit mobiele concept willen we aantonen dat een combinatie van mobiele, sociale en locale toepassingen een ideale combinatie is voor een effectieve activatie campagne.

Conceptomschrijving:Onder retail organisaties bestaat een grote behoefte voor concepten die voor meer winkelbezoek kunnen zorgen. De vraag is hoe gebruik kan worden gemaakt van mobiele, sociale en locale oplossingen om hier een oplossing voor te vinden. Dit concept haakt hier op in door een mobiel spelconcept te maken dat winkels op een interactieve manier promoot. Het spel wordt op locatie gespeeld (rondom de winkels) en is volledig geïntegreerd met social media: social, local en mobile marketing!

Concept:Door gebruik te maken van GPS technologieën maakt Mobile Discovery het mogelijk om met je smartphone op jacht te gaan naar virtuele prijzen van Dixons. Ga naar een item op de kaart en pak deze binnen 50 meter op met je telefoon. Dan begint de pret: andere spelers kunnen de virtuele prijs binnen 50 meter van je afpakken. Er ontstaat dus een heuse prijzenjacht richting de winkels! Spelers kunnen middels een chatfuntie met elkaar communiceren, wat op de Facebookpagina van Dixons te volgen is. Een campagne website geeft het spel live weer: net als op je telefoon zijn alle spelers en prijzen in real-time te volgen. De combinaties van prijzen het jachtelement zorgt voor een spannende campagne met een duidelijke activatie richting de winkels. Zie een voorbeeld van hoe dat er uit zou kunnen zien.

Zie ook:

]
']
]
]
]

Zelf meedoen?

**Het betreft hier een concept. Geen van bovenstaand materiaal is van het merk/adverteerder zelf afkomstig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in