Overslaan en naar de inhoud gaan

De silver surfer bestaat niet

Het afgelopen decennium werden internetgebruikers van 50 jaar of ouder ‘zilveren surfers’ genoemd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanvankelijk was dat misschien een metafoor voor oudere generaties in onderzoek naar online activiteiten. Maar nu niet meer.

related partner content for mobile comes here

Het internetgebruik in deze welvarende marketingdoelgroep varieert zo sterk dat het zinloos is om ze op één demografische hoop te gooien, vinden onderzoekers. En neerbuigend bovendien.

Belangrijke redenen om online te gaan, zijn voor 50-plussers ‘bezig zijn met hobby’s en interesses’ en ‘bijblijven’. Maar een relatief groot aandeel 60- tot 69-jarigen en 70-plussers gebruikt internet vooral voor contacten met vrienden en familie.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in