Overslaan en naar de inhoud gaan

De Mercurs zijn uitgereikt: Viva en Hollands Diep winnen

Tijdens het tiende TijdschriftenGala werden vanavond in Aalsmeer de MERCURS 2007 uitgereikt. Dit zijn dé jaarprijzen voor Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In elf categorieën werden de MERCURS dit jaar toegekend aan:

related partner content for mobile comes here

Tijdschrift van het Jaar - Viva (Sanoma Uitgevers)

Lancering van het Jaar - Hollands Diep (Weekbladpers Tijdschriften)

Hoofdredacteur van het Jaar - Karlijn van Overbeek (Quest)

Tijdschriftmarketing van het Jaar - Glamour Stiletto Run (G+J Nederland)

Tijdschriftreportage van het Jaar - '250 rijksten van de 17e eeuw' (Quote)

Artdirection van het Jaar - Kek (Jonge Gezinnen)

Crossmediaal Concept van het Jaar - Girlz! (Audax Publishing)

Tijdschriftcover van het Jaar - Psychologie Magazine (Weekbladpers Tijdschriften)

Tijdschriftcampagne van het Jaar - Iglo Nederland BV

Tijdschriftenretailer van het Jaar - De Drukkerij, Middelburg

Mercur d'Or/LOF-prijs voor Publieks-
tijdschriften - Veronica Magazine

Inmiddels zijn na 10 jaar in totaal 88 Mercurs (vernoemd naar de Haagsche Mercurius, het eerste geïllustreerde tijdschrift uit 1697) uitgereikt. De Mercur-categorieën zijn de afgelopen jaren steeds aangepast aan de ontwikkelingen in tijdschriftenland en het juryrapport geeft dan ook ieder jaar een mooi tijdsbeeld.

De jury noemde 'Viva' jaar in jaar uit bij de tijd, trendsettend en spraakmakend. De restyling doet knap recht aan zowel oude roots als nieuwe eisen van de huidige tijd. De forse oplagegroei en verdrievoudiging van het bereik van de website kon rekenen op grote waardering.

Hollands Diep ontving de prijs voor beste nieuwkomer. Het is vanwege de originaliteit en de kwaliteit dat dit blad de Mercur kreeg in de categorie'Lancering van het Jaar'. Grote bewondering was er voor de artikelkeuze, de manier waarop de onderwerpen worden gebracht en de fraaie vormgeving.

De jury werd in de categorie artdirection verrast door de restyling van Kek. 'Kek is opvallend fris en eigentijds ten opzichte van haar concurrenten', sprak de jury. Met een opvallende fotografie heeft Kek een heel eigen stijl.

Karlijn van Overbeek is de motor achter alle bijzondere producties in Quest en daarvoor verdiende zij in de categorie Hoofdredacteur van het Jaar een Mercur. Zij gaf Quest het afgelopen jaar een nieuwe look en verbeterde inhoud en zorgde hiermee voor weer een oplagestijging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in