Overslaan en naar de inhoud gaan

December trendlijstjestijd!

Het zijn weer de donkere dagen voor kerst. De tijd waarin iedereen met lijstjes komt. Bij Trendwatching doen ze hier ook flink aan mee.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zijn weer de donkere dagen voor kerst. De tijd waarin iedereen met lijstjes komt. Bij doen ze hier ook flink aan mee.

related partner content for mobile comes here

Maar ze begrijpen daar ook dat niet alle trendlijstjes even interessant zijn en komen daarom met een aantal tips hoe je een goede trendwatcher wordt:

1. Weet waarom je trends volgt. Het is natuurlijk leuk om overal wat van af te weten maar uiteindelijk moet het ook iets opleveren.

2. Heb je eigen "point of view". Hoe meer je zelf je eigen standpunt hebt hoe makkelijker het wordt om de wereld om je heen te begrijpen. En trends te herkennen.

3. Maak je eigen web van informatie bronnen. Niet zeuren dat er te veel informatie is maar zorg er voor dat je het allemaal op een logische manier indeelt.

4. Fine-tune je trend framework. Als je natuurlijk al een framework hebt. Anders kun je beginnen met het STEEP model:
Social
Technological
Economic
Environmental
Political
5. Wil je het vervolgens echt serieus aanpakken zorg er dan voor dat je je eigen Trend Group hebt, wacht hiervoor niet op toestemming maar richt het gewoon op en zorg dan voor de support van het hoger management. Door je waarde te bewijzen.

En als bonus: Laat anderen ook werk voor je doen! Zoals ze bij uiteraard verwijzen naar hun eigen site zijn er nog meer handige bronnen.

Het volledige artikel staat nog vol met meer handige tips en je kunt het doorlezen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in