Welk boek over merkenbeleid vindt u een aanrader?


De afgelopen jaren is veel over brandmanagement geschreven. Alleen al in Nederland hebben auteurs als Riezebos, Van der Vorst, Van Kralingen, Moers en uiteraard Franzen voor de nodige productie gezorgd.
Internationaal staan Aaker en Kapferer nog steeds in hoog aanzien. Daarnaast verschijnen er in Amerika jaarlijks verschillende boeken over het onderwerp, waarbij doorgaans de auteur zijn eigen merkenmodel en/of merkentheorie heilig verklaart. Leuk natuurlijk al die boeken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar wat heeft een marketingprofessional aan een boekenkast vol verschillende visies? Niets! Tijd voor een evaluatie.
Welk boek geeft een handzaam overzicht van de theorie? Welk boek is bovendien van werkelijke waarde in de dagelijkse praktijk, en is ook nog eens compact en leesbaar geschreven?
We zullen in het januarinummer van Tijdschrift voor Marketing onze voorkeur bekendmaken. In de tussentijd zijn meningen of tips over dit onderwerp zeer welkom. Welk boek over merkenbeleid heeft uw voorkeur?
Hieronder treft u alvast de door ons geselecteerde 'oogst' uit de recente Engelstalige literatuur die we in januari zullen bespreken:
- 'Strategic Brand Management' - Richard Elliott
- 'Designing Brand Identity: A Complete Guide to Creating, Building, and Maintaining Strong Brands' - Alina Wheeler
- 'The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term' - Jean-Noel Kapferer
- 'From Brand Vision to Brand Evaluation, second edition: The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands' - Leslie de Chernatony
- 'BrandSimple: How the Best Brands Keep it Simple and Succeed' - Allen P. Adamson
- 'Emotional Branding: The New Paradigm for Connecting Brands to People' - Marc Gobe
- 'Brand Portfolio Strategy: Creating Relevance, Differentiation, Energy, Leverage, and Clarity' ? David Aaker
(We beperken ons bij de uiteindelijke keuze zeker niet tot deze titels. En uiteraard zullen we de Nederlandstalige literatuur bij ons oordeel betrekken.)
Max Kohnstamm, programmamanager bij SRM.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid