Overslaan en naar de inhoud gaan

De gemiste kans van Missers

De AVRO start deze zomer met het medisch consumentenprogramma Missers. Inderdaad, het is de titel die de toon zet. De medische sector…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De AVRO start deze zomer met het medisch consumentenprogramma . Inderdaad, het is de titel die de toon zet. De medische sector maakt in rap tempo een omslag naar een meer open houding, inclusief verantwoording over wat dokters, verpleegkundigen en ziekenhuizen doen. Ook openheid over fouten die worden gemaakt hoort daar bij. Maar met zo’n titel sta je natuurlijk automatisch op achterstand.

related partner content for mobile comes here

Nee,de medische sector is niet zielig. Maar je zou denken dat een televisieprogramma dat zich ten doel stelt ”de openheid in de zorg te vergroten” een wat toegankelijker binnenkomer zou bedenken. “Goedenmiddag, u spreekt met de redactie van Missers. Wij zouden u graag willen uitnodigen om een toelichting te geven op wat u heeft fout gedaan.”. Natuurlijk, de grote vraag is hoe het in beeld wordt gebracht. Noem mij sceptisch, maar wanneer het programma schrijft dat “Missers […] medische fouten, nalatig handelen en het gebrek aan menselijke maat in de zorg [belicht]”, dan heb ik het idee dat de doktoren, verpleegkundigen, ziekenhuizen enzovoort meteen op achterstand staan. Om die vervolgens niet meer in te kunnen halen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in