Wal-Mart moet respectabel worden


'Lage prijzen suggereren lage kwaliteit,' schreef het bureau vorig jaar in een rapport tijdens de competitie om het account. GSD&M verloor Wal-Mart als klant. Het rapport is nu uitgelekt naar de New York Times.
"Progressieve" Amerikanen haten Wal-Mart. Officieel omdat de warenhuisketen familiewinkeltjes zou wegconcurreren en werknemers zou uitbuiten, maar snobistische afkeer van het plebs is nooit ver weg.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSActivistensite WakeUpWalMart.com kreeg het rapport van GSD&M in handen en speelde het door naar de New York Times die het aangreep om weer eens fijn tegen Wal-Mart te schoppen.
Er is geen Wal-Mart in New York. De progressieve gemeenschap die het beste weet wat goed is voor de minderbedeelden heeft de budgetwinkels tot nu toe uit de stad weten te houden.
Wal-Marts creatieve account kwam uiteindelijk bij Draft FCB terecht. CMO Julie Roehm probeerde Wal-Mart met gewaagde spots en advertenties in Vogue op te stoten in de vaart der volkeren. Dat duurde niet lang.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid