Overslaan en naar de inhoud gaan

Wal-Mart moet respectabel worden

Wal-Mart heeft zich altijd geprofileerd met bodemprijzen. De goedkope reputatie maakt het volgens reclamebureau GSD&M bijna onmogelijk om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Lage prijzen suggereren lage kwaliteit,' schreef het bureau vorig jaar in een rapport tijdens de competitie om het account. GSD&M verloor Wal-Mart als klant. Het rapport is nu uitgelekt naar de .

related partner content for mobile comes here

"Progressieve" Amerikanen haten Wal-Mart. Officieel omdat de warenhuisketen familiewinkeltjes zou wegconcurreren en werknemers zou uitbuiten, maar snobistische afkeer van het plebs is nooit ver weg.

Activistensite WakeUpWalMart.com kreeg het rapport van GSD&M in handen en speelde het door naar de New York Times die het aangreep om weer eens fijn tegen Wal-Mart te schoppen.

Er is geen Wal-Mart in New York. De progressieve gemeenschap die het beste weet wat goed is voor de minderbedeelden heeft de budgetwinkels tot nu toe uit de stad weten te houden.

Wal-Marts creatieve account kwam uiteindelijk bij Draft FCB terecht. CMO Julie Roehm probeerde Wal-Mart met gewaagde spots en advertenties in Vogue op te stoten in de vaart der volkeren. .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in