Wal-Mart moet respectabel worden
'Lage prijzen suggereren lage kwaliteit,' schreef het bureau vorig jaar in een rapport tijdens de competitie om het account. GSD&M verloor Wal-Mart als klant. Het rapport is nu uitgelekt naar de New York Times.
"Progressieve" Amerikanen haten Wal-Mart. Officieel omdat de warenhuisketen familiewinkeltjes zou wegconcurreren en werknemers zou uitbuiten, maar snobistische afkeer van het plebs is nooit ver weg.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaActivistensite WakeUpWalMart.com kreeg het rapport van GSD&M in handen en speelde het door naar de New York Times die het aangreep om weer eens fijn tegen Wal-Mart te schoppen.
Er is geen Wal-Mart in New York. De progressieve gemeenschap die het beste weet wat goed is voor de minderbedeelden heeft de budgetwinkels tot nu toe uit de stad weten te houden.
Wal-Marts creatieve account kwam uiteindelijk bij Draft FCB terecht. CMO Julie Roehm probeerde Wal-Mart met gewaagde spots en advertenties in Vogue op te stoten in de vaart der volkeren. Dat duurde niet lang.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid