Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumers at the gate

After the many, many words of wisdom, now available at Amazon, about modern branding, this might be the moment for consumers to create…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The exec summ of current literature on branding in times of web 2.0 fits in a blog, so bear with me for the next 20 seconds:

related partner content for mobile comes here

- After mono communications (brand talks to consumer) and dialogue (consumer talks back) we now have entered the era of 'Borg Branding' (my words): consumers are connected to all other consumers while talking about your brand.

- Tricky business, as one slip up of your call center employee can bring the rage of the entire internet upon your brand. Interestingly, all authors draw on the same handfull of cases that prove this, with Vincent Ferrari v. AOL firmly in pole position.

- What didn't change: a brand is defined by consumers. What did: the scale and speed of consumer input. We can now listen to everyone, provided enough budget.

- Instead of 'Consumer generated Content' we should talk about 'Consumer Generated Change' (again, my words. Sorry). With their combined chit chat, consumers now wield a big axe.

- Behavior beats communications. Great add ideas are out, brand actions are in. Saying your brand cares about a better environment doesn't count anymore. Prove it.

Summing up, consumers now drive the brand. So why not take this a step further and help consumers to create one?

It shouldn't be to difficult. Put up a site where consumers can unload their feelings of love and hate about brands. Select from these a product category where brand value historically drives a disproportionate part of profit. Zoom in on the ones that consumers nag about a lot. Then offer a platform where they can develop ideas and get a manufacturer to produce the stuff.

At worst, we'll have a great research tool. At best, we'll be producing the next generation of hot selling brands.

Your ideas, please.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in