Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument wil best meer betalen voor biologisch'

Acht op de tien consumenten zijn bereid om meer te betalen voor biologisch geproduceerde producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een enquête van Ernst & Young onder 700 consumenten.

related partner content for mobile comes here

Van degene die bereid zijn meer te betalen, vindt de helft een meerprijs van 20 procent acceptabel. Vrouwen zijn bereid meer uit te geven aan biologische producten dan mannen.

De meerderheid van de respondenten (70 procent) denkt bij de aankoop van biologische producten aan gezonde voeding.

Milieuvriendelijkheid en dierenwelzijn zijn voor de respondenten niet de belangrijkste redenen om biologische producten te kopen. Harry Kleine, sectorvoorzitter Consumer Products bij Ernst & Young: 'Het is in het algemeen niet aangetoond dat biologisch geproduceerd voedsel gezonder is dan reguliere producten, toch associeert de consument biologisch blijkbaar met gezond.'

Tweederde van alle ondervraagden is tevreden over het huidige bio-aanbod in hun supermarkt. Supermarkten zullen ook wel moeten; meer dan de helft van de respondenten zou naar een andere winkel gaan als het aanbod onvoldoende zou zijn.

Een opvallend detail is volgens Ernst & Young dat klanten van de specialistische detailhandel veel vertrouwen hebben in hun winkels. De kleinschaligheid of de ambachtelijkheid van de slagerij, kaasboer en bakker wordt blijkbaar vertaald naar vertrouwen. Op het gebied van biologische voeding kunnen zij zich duidelijk onderscheiden t.o.v. supermarkten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in